ניסוי מוצלח
ניסוי מוצלחאלביט

אלביט מערכות הודיעה היום כי השלימה בהצלחה סדרת ניסויים להטסת המיני-מל"ט הקומפקטי מסוג סקיילארק I-LE באמצעות מערכת השו"ב (שליטה והבקרה) של Dominator®.

היכולת להפעיל את ה סקיילארק באמצעות תחנת ההפעלה הניידת, מעניקה מענה לדרישות המבצעיות של שדה הקרב המודרני, לפתרונות מתקדמים, קלים וקומפקטיים ומאפשרת לכוח לבצע משימות מורכבות במיוחד בגמישות מבצעית מוגברת.

תחנת ההפעלה הניידת קלה ב-15 ק"ג מהתחנה הקרקעית הסטנדרטית, והיא "מולבשת" כולה על גב החייל: מחשב, צג כף-יד, ידית היגוי ומתמר Skylark® Rambo, בנוסף למערכת הקשר הכלולה במערכת השו"ב. בנוסף, קיימת אופציה להשתמש בעינית במקום בצג כף-יד למשימות רגישות או למשימות הדורשות ניידות מוגברת.

היכולת המבצעית החדשה תאפשר לחילות רגליים להפעיל את המערכת ביעילות מבצעית מרבית, כולל העברת השליטה על המיני-מל"ט לכוחות הפרוסים בטווחים מרוחקים יותר.

המיני-מל"ט סקיילארק I-LE מיועד לאיסוף מודיעין במשימות "מעבר לגבעה" בטווחים קצרים. המל"ט שקט במיוחד, בעל יכולות אוטונומיות ויכולות תצפית יום/לילה גבוהות. סקיילארק I-LE משמש את צה"ל והינו המל"ט הגדודי של זרוע היבשה. בין המדינות המפעילות את דגמי המיני-מל"טים של אלביט מערכות: אוסטרליה, צרפת, מדינות נאט"ו ומדינות נוספות והוא נמצא בשירות מבצעי גם בזירות לחימה שונות, ביניהן עיראק ואפגניסטן.

מערכת Dominator®, המיועדת לרמת היחידה והחייל הבודד, מעניקה לכוח יכולות שו"ב בשטח תוך הגברת ההתמצאות הסביבתית והעברת נתונים מתקדמת. יכולות השו"ב המתקדמות מבית אלביט מערכות מאפשרות לכוח בשטח לשלוח ולקבל מידע קריטי בזמן אמת, תצוגה של מודיעין עדכני על גבי המסכים האישיים וכן צפייה בנתוני וידאו המועברים באופן ישיר ממגוון החיישנים הפרוסים בשטח או על גבי הלוחמים. באמצעות המערכת, יכולים המפקדים והלוחמים להעביר תמונות וציוני מקום אל המפקדה או אל יתר הכוחות בשטח.