התקנת עירוב. ארכיון
התקנת עירוב. ארכיון

יו"ר המועצה הדתית בלוד, דני בן סעדון, סיפר לערוץ 7 על הליקויים החמורים שאירעו בקו הערוב של העיר לפני כשבועיים, "ביום שישי לפני חג השבועות נבצר מרב של אחת מהשכונות בעיר, שעורך סיור קבוע לבדוק את הערוב העירוני. הבאנו אדם מחליף שערך סיור מקיף וגילה כמות גדולה של ליקויים, מחסור בעמודים, חוטים קרועים ועוד".

לדבריו, אודות לפעילות אינטנסיבית בחסות הגרעין התורני והעירייה התקלות תוקנו כמה שיותר מהר, "נרתמנו לתקן את התקלות עד לכניסת השבת. העירייה והגרעין התורני סייעו לנו מאוד והצלחנו לתקן את הערוב".

בן סעדון מציין שמאז האירוע שונו הנהלים לבדיקת הערוב בלוד, "קיימנו הערכת מצב, הבאנו את טובי המומחים בנושא. שיפרנו את הערוב, הוספנו עמודים, לחיים וחוטים. קבענו נהלים חדשים כמו שיש בקרית ספר, כל שבוע יצא דו"ח בדיקה בכתב. להגיד לך שזה משביע רצון עדיין לא, הערוב בהחלט טעון שיפור".

יו"ר המועצה הדתית מספר שנבדקת גם האפשרות שערבים חיבלו בערוב, "ניסינו לבדוק איך קרה שהיו כל כך הרבה תקלות במקביל, הועלתה טענה שהערבים חיבלו בערוב. תגברנו את צוותי הבדיקה. בחלק מהשכונות כמו שכונת חב"ד וגני אביב יש ערוב עצמאי, אבל כמובן שהערוב שמקיף את העיר אמור לתת מענה לכל התושבים האחרים".

"השבת יהיה מותר לטלטל, אני יודע שיש הרבה חסידים שלא סומכים על שום ערוב, אני באופן אישי מטלטל".