קוטג'
קוטג'צילום: פלאש 90

בסיכום הדיון בועדת הכלכלה בנושא יוקר מחירי המזון בישראל קראה הועדה פה אחד להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת נושא המחירים בענף המזון.

הועדה קראה לשחקנים המרכזיים בשוק לשים לב לעובדה שזעם הציבור עלול לפגוע בהם ולהיערך מבעוד מועד. עוד גינתה הועדה את החלטתן של רשתות השיווק להיעדר מהדיון, להוציא את רמי לוי, בעליה של רשת השיווק "רמי לוי - שיווק השקמה".

בפתח הדיון אמר יו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן, כי "אין סיבה שאזרחי ישראל ישלמו מחיר מופקע על הקוטג' - זה לא קוויאר - זה מוצר בסיסי".

שרת החקלאות, אורית נוקד אמרה בדיון כי "הקוטג' הוא סמל אבל מוצרי החלב הם בסיסיים והם גם בריאותיים". לדבריה "יש להחזיר את הקוטג' לפיקוח לתקופה מסוימת".

אייל מליס, מנכ"ל תשלובת החלב של תנובה אמר כי "ימים לא קלים עוברים עלינו". לדבריו, החברה שתקה כי הציבור לא מוחה רק על הקוטג'. 

מליס סירב לשאלת ח"כ עמיר פרץ על שיעור הרווח של החברה מהקוטג' ואמר כי אנחנו חברה פרטית ואין לנו מחוייבות לחשוף מספרים.

מנכ"ל טרה, ארן אלסנר אמר כי החברה ייקרה את הקוטג' ב-60 אגורות בשש השנים האחרונות. לדבריו "הקימונאי מרוויח הכי הרבה מגביע קוטג'".

יו"ר הוועדה, הביע צער כי מלבד רמי לוי "רשתות השיווק הגדולות בחרו לא להגיע לדיון שנוגע להם באופן כל כך ברור". 

רמי לוי אמר במהלך הדיון, כי "יש הרבה מוצרים שהם יקרים, והצרכן צריך לעזור לנו במלחמה. אם יש מוצר שהוא יקר, שפשוט לא יקנה אותו, אלא את הזול. כשהצרכן מייצר יותר תחרות, החברות הגדולות לא ינצלו את הכוח שלהם. צריך שתהיה כלכלה חופשית אבל תחרותית".