פשרות?. עריקאת
פשרות?. עריקאתכפיר סיון / ישראל סאן

חבר הוועדה המרכזית של תנועת פתח וראש המשלחת הפלסטינית למו"מ, סאיב עריקאת, אמר, כי ארצות הברית לא העלתה עד עתה כל הצעה לחידוש השיחות על הסדר הקבע, כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "ופא".

לדברי עריקאת, השליח האמריקאי למזרח התיכון, דוייד הייל, אמר, כי ממשל הנשיא אובמה ינסה למצוא נוסחה לחידוש המו"מ על הסדר הקבע על בסיס מתווה אובמה, ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר לו מצידו, שעל ממשלת ישראל להסכים לעקרון שתי המדינות בגבולות 67' עם חילופי שטחים והפסקת הבנייה בהתנחלויות ובעיקר במזרח ירושלים.

עריקאת הטיל את האחריות להפסקת השיחות על ממשלת ישראל, שלדבריו, אינה מפסיקה את הבנייה בהתנחלויות ואינה מוכנה להתחייב על הקמת המדינה הפלסטינית.

יש לציין, כי דבריו אלו של עריקאת נאמרו לאחר שבאתר "אלג'זירה" פורסם (18 ביוני), כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע לשליח האמריקאי למזרח התיכון, דיוויד הייל, בפגישה שערכו ביום חמישי ברבת עמון, כי הוא מוכן לקבל את ההצעה האמריקאית לשוב למו"מ עם ישראל.

המקורות עליהם התבסס האתר בדיווחו ציינו, כי הייל הציע לאבו מאזן צעדים, ולא יוזמה, שאותם יעשה הממשל האמריקאי על מנת לשוב למו"מ. הצעדים יתבססו על נאומו של הנשיא האמריקאי אובמה ומטרתם תהיה לקרב בין השקפות הצדדים. הייל הבהיר, כי וושינגטון עדיין מחכה לשמוע את עמדתה של ישראל בנוגע לרעיונות אלו.