פרס ופרופ' קלייר
פרס ופרופ' קליירמארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה קיים אחרי הצהריים פגישה עם פרופ' דניאל קלייר, מומחה לכירורגיית כלי דם שהגיע לישראל במיוחד על מנת לנתח את  הרב יוסף שלום אלישיב. פרופ' קלייר הוא מנתח מוביל בתחומו ובין הבודדים בעולם המבצעים את הניתוח המתקדם שקיים אמש. אנשי הרב עידכנו את לשכת הנשיא כי פרופ' קלייר מבקש לפגוש את נשיא המדינה במהלך שהותו בישראל והנשיא נעתר בשמחה.

הנשיא פרס הודה לפרופ' קלייר על הטיפול ברב אלישיב ואמר לו "הרב אלישיב הוא אחד הרבנים החשובים שקמו לנו בדורות האחרונים ומהווה השראה לרבים בישראל. למרות גילו המתקדם - 101, הוא מהווה מודל לחיקוי כיצד ניתן לאמן את המוח וכיצד הרוח והמוח גוברים גם כשהגוף מתחיל לבגוד. הבנתי כי דחית 62 ניתוחים שנקבעו לך בארה"ב על מנת לנתח את הרב ותודתי נתונה לך מקרב הלב. הצלת נשמה חשובה בישראל ואני רואה בהגעתך לכאן לביצוע המשימה שליחות לשמה".

פרופ' דניאל קליר השיב לנשיא "הגעתי אמש לנתח את הרב ומצאתי אותו בעיצומו של לימוד תורה בבית החולים, ממש דקות ספורות לפני שהחל ההליך הרפואי. זו ההוכחה לכך שהרב אף פעם לא מפסיק לשקוד".

יצויין כי בפגישה השתתפו רב הכותל, שמואל רבינוביץ' ואנשיו של הרב אלישיב. הנשיא העביר לרב אלישיב באמצעות רופאו את איחוליו להחלמה מהירה והדגיש "כשתראה שוב את הפציינט שלך, אנא מסור לו את אהבת העם ואת הדרישה בשלומו. אני כנשיא המדינה נושא תפילה יחד עם רבים בעם ישראל להחלמתו המהירה ולרפואה שלמה".

הנשיא ופרופ קלייר בפגישתם היום