אסור שהביקורת על דו"ח גולדברג תרתיע

השר בני בגין התייחס היום (רביעי) ליישום דו"ח גולדברג לטיפול בבעיית הבדואים בנגב, "אנחנו מתכוונים בממשלה לפתור את הסוגיה הקשה של הבדואים בנגב במקום מושבם. אם לא ניגש לפתרון יבואו עלינו מצבים קשים יותר בשנים הבאות. אלו השנים האחרונות שבהן ניתן לגשת לפתרון בעיה זו. נצטרך להתמודד עם בעיות קשות. אסור שהביקורת על דו"ח גולדברג תרתיע אותנו תוך הבנה שיהיה צורך בהבנות אך גם באכיפה".

השר בגין אמר את הדברים בכנס במכון לנדר שעסק בנושא "ארץ ישראל- מורשה אלוקית וביטחון לאומי". הכנס אורגן בשיתוף בית הרב קוק.

השר בגין התייחס בדבריו גם להקפאת הבנייה ואמר כי הוא בכוונה דרש שלא יהיה הבדל בעניין ההקפאה בין גושי ההתיישבות לבין שאר הישובים כי מבחינתו אין כל הבדל ביניהם, "הממשלה איננה מבדילה בין ישובים בשלושת גושי ההתיישבות- בקעת הירדן, שומרון ויהודה. יכול להיות שהמספרים והעוצמה והקצב של הבנייה פחות ממה שכמה מאיתנו היו רוצים לראות אך העיקרון נשמר. אין הבדלה בין הגושים לישובים והיא חשובה".

השר בגין אמר עוד בכנס כי הוא משתייך לאלה המתנגדים להקמת מדינה נוספת ממערב לירדן, "בבחינת סור מרע אני נמנה עם אלה המתנגדים מלכתחילה באופן בסיסי להצבתה של ריבונות זרה ממערב לירדן זולתנו. ובבחינת עשה טוב זו זכותו הטבעית של עם ישראל על ארצו וצריך להשתרש בארץ ככל לאל ידינו".

הכנס במכון לנדר התקיים במסגרת תכנית "בימת החודש" שיצאה היום לדרך ואמורה להתכנס בכל חודש ולדון בנושאים אקטואליים במבט רוחני-תורני-אמוני.