יישאר בבידוד. עמיר
יישאר בבידוד. עמירצילום: פלאש 90

מחר יתקיים בבית המשפט העליון דיון בבקשת עורך דינו של האסיר יגאל עמיר, שמבקש לערער על החלטת בית המשפט המחוזי להאריך את תנאי הבידוד בהם הוא כלוא מזה כשש עשרה שנה.

עורך דינו של עמיר, אריאל עטרי טוען שאין תקדים של אסיר שהוחזק בתנאים שכאלה, כל כך הרבה שנים, "יגאל עמיר כבר קרוב לשש עשרה שנה מוחזק בתנאי בידוד, לבדו בתא נפרד. זה שערורייתי. הוא מופלה לרעה לעומת אסירים אחרים".

עו"ד עטרי טוען שלא ייתכן שיאריכו לעמיר את תנאי הבידוד בלי שמוצגות טענות הגיוניות לבקשה, "ביקשנו מהעליון לאפשר לו תפילות במניין, קריאה בתורה, ושהייה בתא עם אסירים נוספים. אפילו אצל האסירים הערבים הם נמצאים למעלה מעשרה אסירים בתא אחד".

לדבריו אף אחד בשרות בתי הסוהר לא מבין מדוע יגאל עמיר נמצא בבידוד, "פעם בשישה חודשים, שרות בתי הסוהר מבקש להאריך את תנאי הבידוד שלו, בשישה חודשים נוספים. בדיון האחרון בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, טענו נציגי השב"ס שהם חוששים שיגאל עמיר יפיץ את משנתו האידיאולוגית. שאלתי אותם מהי משנתו האידיאולוגית, והם לא ידעו לענות, הם גמגמו. לכן החלטנו לפנות לבית המשפט העליון כדי לערער על ההחלטה".

עו"ד עטרי קובע שכל הטענות שנאמרו בעבר על הצורך בתנאי בידוד ליגאל עמיר נדחו פעם אחר פעם, "טענו שרוצים להגן עליו מאסירים אחרים, בפועל מזה כעשר שנים אף אחד לא הטיח אפילו קללה אחת בעמיר. הם כל הזמן משתמשים במידע כללי ולא קונקרטי. אחת הטענות שהביאה את בית המשפט המחוזי לחתום על הארכת הבידוד, הייתה שזו דעתו של הציבור הנורמטיבי. אני סבור שיש כאן פתיחת פתח לשלטון הרחוב, עוד מעט יהפכו את זה לכוכב נולד, שהציבור יסמס לבית המשפט כמה שנים אדם צריך לשבת בכלא".

עטרי זוקף לזכותו את ההצלחה שאפשרה ליגאל עמיר להתחתן וללדת ילדים,  והוא מקווה שהוא יצליח במאבק גם הפעם, "לצערנו שרות הבטחון עומד מאחורי כל ההליכים האלה. יגאל עמיר חשף את ערוות שרותי הבטחון, כשהצליח לעשות את המעשה שלימד על תפקודו של שרות הביטחון, ומאז הם לא מניחים לו. שרות הביטחון מביא כל הזמן   חומרים כאילו חסויים כדי להצדיק את המשך אחזקתו בתנאי בידוד. בעבר הם ביקשו למנוע ממנו להביא ילדים לעולם, אבל כזכור העליון דחה את זה".