הרב ליאור
הרב ליאורפלאש 90
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב (שלישי) לחקירתו של הרב דב ליאור, ולגל המחאות בציבור הדתי והימני בעקבות המעצר והחקירה.
 
בהודעה רשמית שפרסמה לשכת נתניהו נאמר, כי "ישראל היא מדינת חוק, החוק הוא מחייב וחל על כולם, ואני קורא לכל אזרחי ישראל לשמור עליו".

בקדימה תוקפים את תגובת ראש הממשלה, "תגובת נתניהו הנה תגובה פחדנית ורפה, המונעת משיקולים פוליטיים. לאחר שתיקה רועמת ומביכה שנמשכה לאורך כל היום נגרר נתניהו לומר גיבוב מילים כללי שאינו אומר דבר ולבטח אינו מגבה את שלטון החוק כפי שהיה מצופה מראש ממשלה בישראל".

"נתניהו עסוק בחישובים פוליטיים צרים, לא מגנה את ההסתה ובכך פוגע במכנה המשותפ של כלל אזרחי המדינה - החוק ושלטון החוק. נתניהו לא מפספס הזדמנות להוכיח שהוא לא מנהיג לאומי אלא פוליטיקאי מחנאי", מוסיפים בקדימה.

במשרד המשפטים הבהירו היום כי צו המעצר הוצא בעקבות סירובו של הרב להתייצב לחקירה. "במדינת חוק, בה נחקרו במשטרה נשיא מדינה, ראשי ממשלה, שרים, חברי כנסת, חכמי דת ואישי ציבור בכירים, אין איש מעל לחוק ואין איש רשאי לראות עצמו פטור מן החובה להתייצב לחקירת משטרה", הבהירו במשרד.

בהודעת משרד המשפטים נמסר כי התקיימו מגעים בין אנשי המשרד מטעם היועץ המשפטי לממשלה לבין גורמים שונים, והוצע לרב להתייצב לחקירה באופן מכובד ושקט. "נסיונות אלה נענו בשלילה, ועל כן לא היה מנוס מלהוציא את צו המעצר, אומרים במשרד.