לא בבית ספרנו. מילר
לא בבית ספרנו. מילרפלאש 90

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), יבקש להעלות להצבעה בממשלה כבר ביום ראשון הקרוב את חוק "ראאד סלאח".

הצעת החוק של מילר אוסרת על כניסתו של מי שהורשע בסיוע לארגוני טרור למוסדות חינוך הנמצאים בפיקוח כמו בתי ספר, אוניברסיטאות אלא באישור שר החינוך. "אם ממשלת בריטניה אסרה על כניסתו של האיש לתחומה בשל דיעותיו הקיצוניות והחשש שישתמש בבמות ציבוריות ואקדמיות כדי להסית לגזענות ואלימות, אין שום סיבה שמדינת ישראל תאפשר את התענוג לסלאח ולדומיו" אומר מילר.



לפי ההצעה, מי שהורשע בעברות הקשורות בפגיעה בבטחון המדינה וייכנס למוסד חינוכי למטרת הופעה פומבית, יוטלו עליו עד 18 חודשי מאסר. ב"ישראל ביתנו" יבקשו לאשר את הצעת החוק כבר ביום ראשון במסגרת ועדת השרים לחקיקה ואף להעבירה בקריאה טרומית בכנסת עוד באותו השבוע. 

מילר הוסיף כי "מטרת החוק היא למנוע מאנשים שהורשעו בסיוע לטרור לתת הופעה פומבית כמו הרצאה או נאום במוסד חינוכי כדי למנוע הסתה לאלימות ואפילו גיוס משתפי פעולה. מערכת החינוך נלחמת יום יום בכניסה של חומרים וספרי לימוד לא מאושרים לבתי הספר ולכן לא יעלה על הדעת שתכנים מסיתים יגיעו בדלת האחורית בדמות הרצאה כזו או אחרת אלא באישור מיוחד שיינתן לאחר בדיקה יסודית של המקרה. מקרים דוגמת השייח ראאד סלאח - לא בבית ספרנו".