יאיר גבאי
יאיר גבאי

חבר מועצת העירייה ונציג עיריית ירושלים בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה עו"ד יאיר גבאי, קורא לציבור המצביעים הציוני דתי בעיר להחרים את ראש העיר הנוכחי ניר ברקת. זאת בעקבות ההחלטה ההזויה לדבריו להפקיד את תיק מזרח ירושלים בידיו של איש מרץ ד"ר מאיר מרגלית.

גבאי טוען שברקת הפר את כל ההתחייבויות שנתן לציבור הציוני ערב הבחירות. "כשניר ברקת נבחר לתפקידו הוא הזמין אותי לביתו וסיפר לי על תכניותיו בכל מה שנוגע למזרח ירושלים. הוא הודיע לי שהוא החליט למנות את יקיר שגב, אדם בעל השקפות ציוניות לאומיות לתפקיד. והנה עכשיו אנחנו מתבשרים שמי שיקבל את התפקיד על פי ההסכם הקואליציוני החדש עם מרץ, הסכם שיובא מחר בערב לאישור מועצת העיר, זה לא אחר מאיש מרץ, ד"ר מאיר מרגלית".

חבר המועצה טוען שמרגלית הוא איש שמאל קיצוני. "ד"ר מאיר מרגלית הוא מראשי וממייסדי הוועד נגד הריסות בתים. ארגון שתומך בחרם על מדינת ישראל ועוסק בבנייה מחודשת של בתים במזרח ירושלים שנהרסו בצו של בית משפט. הוא איש שמאל קיצוני ואין דבר יותר הזוי מלמנות איש כזה לתפקיד".

לדברי גבאי, "זה לא רק משהו סמלי, אלא זה מינוי עם משמעויות כבירות. מי שמחזיק בתיק מזרח ירושלים הוא גם זה שצריך לאשר החלטות, הוא יודע מתי יהיו הריסות מנהלתיות בכפר כזה או אחר. מרגלית משמש בכובעו השני כמנהל הוועד נגד הריסות, זה הרי ניגוד עניינים חמור. יש כאן אטימת עיניים, רשלנות פושעת ואתנגד למינוי בכל תוקף. למנות את מרגלית לתפקיד זה כמו למנות את ראאד סאלח' לשר לענייני ירושלים".

לטענתו של גבאי, ראש העיר בגד בציבור הציוני בעיר. "שימו לב, מי שייצג עכשיו את עיריית ירושלים בכל פורום אפשרי יהיה איש מרץ שדוגל בחלוקת העיר. ד"ר מרגלית מפיץ את דיבתה של מדינת ישראל מזה שנים והוא האיש שבחתימת ידו יוחלט על פרויקטים במזרח העיר. לצערי ראש העיר החליט לשבור שמאלה ועכשיו אני כבר משאיר את שיקול הדעת של הציבור האם הם חושבים שצריך לבחון מחדש את יחסם לניר ברקת בעקבות המהלך המסוכן הזה".

מלשכת ראש העיר טרם התקבלה תגובה לטענות המופיעות בכתבה.