רופאים בשביתה
רופאים בשביתהפלאש 90

ההסתדרות הרפואית הודיעה היום (חמישי) בעקבות כשלון המשא ומתן עם האוצר, "לאחר 10 חודשי מו"מ שמנהלת ההסתדרות הרפואית להצלת מערכת הבריאות הציבורית ולאור חוסר ההתקדמות במו"מ עם המעסיקים, כפי שהודיעה לפני כחודש וחצי הנהלת ההסתדרות הרפואית, כי במידה ולא נגיע להסכמות מחייבות, החל מחודש יולי 2011 מערכת הבריאות עוברת לעבודה על פי התקינה הקיימת ובהתאם להסכמים הקיבוציים בלבד. הרופאים אינם מוכנים להמשיך לפתור את בעיות המערכת ב"גופם".

המשמעות של מהלך זה היא כי מתמחים יבצעו לא יותר מ- 6 תורנויות בחודש וכל מתמחה שסיים תורנות ילך הביתה לאחריה, "בשלב מסוים במהלך החודש, סביר להניח כי לא יהיו תורנים לאחר השעה 16:00" כתבו בהודעה, "מנהלי בתי החולים והמדינה יאלצו למצוא פתרון למחסור שיווצר ברופאים לאחר השעה 16:00".

בנוסף, מומחים לא ישובצו לתורנויות, זאת פרט לרופאי נשים בחדר לידה. מומחים שאינם רשומים ככוננים לא יתייצבו בבית החולים אחרי השעה 16:00 (למעט בעת מצב חירום רפואי), לא תתבצע עבודה נוספת ללא תגמול, כל זאת למעט ועדות חריגים.

הרופאים לא ייתנו שירותים בהם לא מתקיים מגע ישיר בין מטופל לרופא מעבר לשעות העבודה המוגדרות, וכן ינפיקו רשימה סגורה של אישורים רפואיים. כל הפעילות במחלקות תותאם לתקינה הקיימת באותה המחלקה, למעשה תתקיים רק פעילות בה מסוגלת המחלקה לעמוד במסגרת כוח האדם הקיים.

בהסתדרות הרפואית הביעו תמיהה כי על אף העובדה שהרופאים התריעו כבר לפני כחודש וחצי על כוונתם לעבוד על פי התקינה הקיימת, האוצר והמעסיקים לא עשו שום מאמץ להיערך לכך מבעוד מועד ולנהל מו"מ עניני שיביא לסיום המשבר.

יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן אמר כי "אנו מנהלים מאבק עיקש להצלת מערכת הבריאות הציבורית, נהגנו ברגישות ובאחריות רבה מתוך דאגה למטופלינו".

"התאכזבנו מהתנהלות האוצר, שמסרב להגיע להסכם שיביא לרפורמה במערכת הבריאות. עכשיו כולם יראו מה יקרה אם נעבוד לפי התקינה שהמדינה תקננה. לצערנו, אם לא ננקוט בצעד זה היום ונראה למקבלי ההחלטות מה קורה כשאין מספיק רופאים ותקנים, נמצא את עצמנו במציאות כזו בכל מקרה בעתיד".