הרב דב ליאור לאחר שחרורו מהמעצר
הרב דב ליאור לאחר שחרורו מהמעצרפלאש90'

רבה של קרית-ארבע - חברון, הרב דב ליאור, התייחס בתכניתו השבועית בערוץ 7, למעצרו בשבוע שעבר, "מבחינת החוק הפשוט כל אדם שנדרש לחקירה על עבירה שחושדים בו - למשל אם מאשימים רב שמעל בכספי ציבור, ודאי שילך לחקירה ויוכיח את חפותו, אבל פה לא אמרו לי על מה אני נאשם".

"מה שהיה", סיפר הרב ליאור, "שנתתי הסכמה לספר שכתבו תלמידי חכמים, והמשטרה מאשימה אותי בהסתה לגזענות ולאלימות. אם הייתי אומר לאנשים לקחת רימון או רובה ואומר להם לירות על הערבים בקסבה של חברון או שכם, ודאי שזו הסתה לאלימות - כמו שמסיתים במסגדים בימי שישי כנגד עם ישראל, אך כאן לא הייתה שום הסתה".

הרב ליאור הסביר מדוע נתן את כתב ההסכמה לספר 'תורת המלך', "הספר הזה מברר עניין הלכתי תיאורטי - נושא של השקפה ודעה. האם אני צריך להצטדק שמותר לי להגיד מה היא דעת תורה. לדעתי מה שכתוב בספר הזה הוא מחקר הלכתי, האם דבר כזה צריך אישור כמו שהיו מבקשים מהקיסר? גדולי התורה בכל הדורות כתבו ספרי הלכה, התורה לא הפסיקה מלהתרחב ולשגשג - בכל דור ודור יש עניינים אקטואלים שעולים על הפרק ורבני ישראל מביעים את דעתם. יש כאן מהלך שרוצים להשתיק את קולה של תורה ואני לא יכול לתת יד לדבר שבעייני זה דבר עבירה. הם רוצים לביים הצגה ואני צריך לשתף פעולה? אבל אם היתה עבירה ספציפית ודאי שהייתי מתייצב".

"אני לא רואה בזה עבירה אלא רדיפה פוליטית - אני בילדותי הייתי ברוסיה הסובייטית וזה מזכיר לי מה שהיה שם ולכן לא באתי ויש עוד רב או שניים שנקטו בעמדה זו כי זה שיתוף לדבר עבירה".