השר איתן
השר איתןצילום: יחידת תצפית

השר מיכאל איתן התייחס בישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) למעצרם של הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף, אשר סירבו להגיע לחקירה במשטרה לאחר שהוזמנו.

"הגיע הזמן שרבנים, חברי כנסת, שרים, נשיאים וכל אזרח במדינת ישראל יבינו, כי כאשר המשטרה קוראת להם, הם חייבים לבוא. עצם הקריאה לחקירה חייבת להיענות בחיוב. לא הנחקרים יקבעו אם הנושא ראוי לחקירה", אמר השר איתן.

עמדה דומה הביע בפתיחת ישיבת הממשלה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר אמר כי "ישראל היא מדינת חוק וכפי שאמרתי איש אינו עומד מעל החוק ואני דורש מכל אזרח בישראל לכבד את החוק".

עמדה שונה הציג לפני הישיבה השר יולי אדלשטיין (ליכוד), אשר הסתייג מהמעצרים, "הייתי שוקל טוב מאוד נחיצות של כל פעולה של המשטרה והפרקליטות".

לדבריו, "אני לא מחלק ציונים ולא בדקתי את היחס בין ימין ושמאל, אבל בכל דמוקרטיה יש התחשבות גם בשיקולים רחבים לגבי אכיפת החוק. אני בטוח שבענייני ספרות הלכה ודברים כתובים אפשר להתחשב".

הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, נעצר הבוקר לחקירה, בשל ההסכמה שנתן לספר "תורת המלך".
 
הרב נעצר בעת שחזר מתפילת ותיקין בקבר שמעון הצדיק במזרח ירושלים. שוטרים עצרו את מכוניתו, הוציאו את הנהג ולקחו את הרב לחקירה. כעבור 20 דקות של חקירה במטה הארצי של המשטרה בירושלים - שוחרר הרב לביתו בערבות של 5,000 ש"ח.
 
במהלך החקירה הקצרה סירב הרב לענות לשאלות החוקרים ואף לא מסר טביעות אצבעות על אף שנתבקש לעשות זאת.