אחרי 4 שנים יוצאים לדרך. ח"כ רותם
אחרי 4 שנים יוצאים לדרך. ח"כ רותםפלאש 90

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, חבר הכנסת דוד רותם, לא נשמע מתרגש כשהוא מתייחס לדרישתם של קבוצת אנשי רוח מיו"ר הכנסת להדיחו מכהונתו כיו"ר הועדה. לטעמו מדובר בפוליטיקאים המסתתרים תחת איצטלה של אנשי רוח ואמנות.

נזכיר כי אל יו"ר הכנסת נשלחה דרישתם של שורת אנשי רוח המבקשים ממנו להדיח מתפקידו את חבר הכנסת רותם בשל חתימתו על מכתב הקריאה לבטל את הצוות המיוחד בראשותו של עו"ד שי ניצן לטיפול במתיישבי יו"ש. החתומים על המכתב לריבלין הגדירו את המכתב כהסתה נגד עו"ד ניצן. "מעשיו של רותם השבוע פוסלים אותו באופן מוחלט לתפקידו. רותם וחבורתו הזדעזעו דווקא מהפרקליטות ובמקום להגן מהקמים עליה הצטרפו להסתה נגד שי ניצן וקראו לפגיעה קשה בפרקליטות ובכלי העבודה שלה. הסתה זו של רותם מבהירה שתפקידו המרכזי בגל החקיקה הגזעני והאנטי-דמוקרטי איננו מקרי, והוא חלק מפעולה שיטתית נגד שלטון החוק בישראל. זה אבסורד שהדעת איננה יכולה לסבול שחבר כנסת היוצא באופן פומבי נגד אכיפת חוק ופוגע באמינות וסמכות רשויות אכיפת החוק בישראל יהיה ראש ועדת החוקה של הכנסת". 

רותם מצידו מבהיר שאין בקריאתו כל הסתה, ובניגוד לאחרים במחנה שאותו הוא מייצג הוא אינו סבור ששי ניצן הוא אדם רע אלא אדם העושה את התפקיד המוטל עליו, ואולם לטעמו אין כל צורך באותו צוות מיוחד ועל כן אין צורך בתפקידו זה של ניצן.

ובאשר לחותמים על המכתב אומר רותם: "אוי לנו שאנשים אלה הם אנשי הרוח שלנו". הוא תמהה על שר התמ"ת לשעבר, חבר הכנסת רן כהן שאינו יודע שלא ריבלין הוא הממנה והמדיח ראשי ועדות, ותמהה על הגדרתה של עו"ד טליה ששון כבכירה לשעבר במערכת המשפט ולא כמועמדת מס' 7 ברשימת מר"ץ לכנסת. "אלה פוליטיקאים שיוצאים נגד פוליטיקאי. אז שיגידו את זה כך", הוא מבקש.

"ישנתי בשקט למרות המכתב של האנשים המצחיקים האלה", אומר רותם ומזכיר כי הפסל קרוון החתום על המכתב ביקש להסיר את הקיר שעיצב בכנסת כי אינו מסכים למה שנאמר שם. "אצלם חופש הביטוי קיים רק כאשר מדובר בשמאל. כשמדובר בימין אין חופש ביטוי ואין חופש מחשבה. הם גם יכתיבו לנו מה לחשוב. אז שקרוון ייקח את הקיר שלו ושהציירים הללו ימשיכו למכור את התמונות שלהם איפה שהם רוצים. לי הם לא יכתיבו שום דבר".