האופוזיציה בתאילנד ניצחה ניצחון סוחף ביום ראשון. את הניצחון הובילה אחותו של ראש הממשלה לשעבר, הגולה, תאקסין שינאווארטה (Thaksin Shinawatra).  זו הפעם הראשונה בה אישה תהיה בתפקיד ראש הממשלה בתאילנד.

ינגלוק שינאוורטה (Shinawatra Yingluck) , בת ה-44, פוליטיקאית ללא משרד, הובילה את מפלגתה לניצחון סוחף במה שנראה כמו מהפך לאחר שאחיה הודח והוצא לגלות.

המנהיג היוצא, מנהיג מפלגת הדמוקרטים, הודה בתבוסתו, והתקשר לברך את שינאוורטה על הפיכתה לאישה המנהיגה הראשונה בתאילנד. "כעת זה ברור, מתוצאות הבחירות, כי מפלגת האופוזיציה ניצחה בבחירות. הייתי רוצה לברך אותם על האפשרות ליצור ממשלה".

שינאוורטה הודיעה לציבור מאמיניה כי למפלגה שלה יש את הכוח ליצור ממשלה, וכי הם כבר יצרו הסכמים קואליציוניים עם מפלגה קטנה יותר ליצירת רוב מוחלט.

בראיון שנתנה לאחר היוודע תוצאות הבחירות היא דחתה את השמועות על שנבחרה רק משום שהיא שייכת למשפחת שינווארטה. היא טענה כי לציבור הבוחרים הייתה תקופת זמן מספקה לבחון את המצע הפוליטי שלה. "ראשית, נצטרך להתמודד עם נושאי כלכלת המדינה. זוהי חובתי", היא אמרה. חוואי האזור מצפים כי דווקא משום שהיא אישה, היא תוכל להתמודד טוב יותר עם הכלכלה ללא מלחמות.

תוך דקות ספורות מהיוודע תוצאות הבחירות, התקשר שינווארטה הגולה לברך את אחותו. השיחה בוצעה מדובאי, שם הוא נמצא בגלות על רקע האשמתו בפרשת שחיתות.

עדיין לא ברור האם שינווארטה יחזור מדובאי לתאילנד בעקבות תוצאות הבחירות האחרונות. גם הוא לא הסכים להתייחס לכך במפורש.