טיול בשומרון
טיול בשומרוןתיירות שומרון

בכניסה לישוב טל מנשה יש פיסת חורש טבעי שנראית תמימה. אל תתנו למראה להשלות אותכם. ליער קוראים "בוסתן בראשית", ומי שאחראים עליו הם הקב"ה ודוד שניאור, דוקטורנט לתנ"ך מהישוב. לכאן באות קבוצות ולומדות להכיר את צמחי התנ"ך ולשמוע סיפורים עליהם. דוד מפעיל את האנשים המגיעים לחורש במגוון דרכים: התנסות בבנית טראסות, ערסלים, נטיעת עצים, חריש עם חמורים, קציר, קטיף פירות שבעת המינים, הכל לפי העונה והעניין של הבאים. הפעילות אורכת משעה ועד יום שלם. כמות האנשים המינימלית  – משפחה קטנה.

דוד גם מדריך טיולים באיזור, ואם תביאו אופניים – תוכלו לעשות את הטיולים ברכיבה. דרך דוד ניתן להזמין ארוחות בשריות או חלביות כשרות ולאכול אותן (או כל אוכל אחר שתביאו) בשולחנות הפיקניק המוצלים שבכניסה.

מי שחפץ בטיול חמוד בתוך חורש טבעי מוזמן לעשות כן ב"יער אגדות הילדים" הסמוך. השם נגזר ממיזם שנהגה וננטש זמנית, אבל היער עדיין שם, מחכה למטיילים. זהו חורש טבעי ארץ ישראלי, עם אטד ואלה, אלון ועוד כל מיני עצים שאנחנו לא יודעים איך קוראים להם אבל הם נותנים הרגשה תמימה של בית, של ארץ ישראל. הטיול עצמאי וחינמי. בין עצי היער תוכלו להלך בנחת לאן שתרצו, על פי המפה שאייר שניאור, אותה תוכלו לבקש ממנו או להוריד מאתר הישוב טל מנשה. כשעה הליכה מתונה, חלקה מוצלת. מתאימה גם לילדים. במהלך המסלול תמצאו גם מערות (כשרצו להקים פה את "יער אגדות הילדים" תכננו שאחת מהן תהיה המערה של פו הדב). אתם מוזמנים לזחול פנימה ולדמיין ינשוף וארנב, טיגר ודב.

בוסתן בראשית ויער האגדות:

איפה:

בכניסה ליישוב טל מנשה, משמאל לשער. יער אגדות הילדים: חזרו לכיכר וצאו ביציאה הבאה אחרי זאת של טל מנשה. בפניה השלישית פנו שמאלה לכיוון בית הספר. חניה ליד הגדר של היער

למה?

בשביל להזכר למה אנחנו פה, בארץ חמדת אבות

מתי?

בוסתן בראשית בתיאום, היער פתוח תמיד

כמה?

הטיול ביער חינם. פעילות בת שלוש שעות למשפחה תעלה 200 ₪ - 300 ₪

אתר:

tal-menashe.info במדור "פנאי ותיירות"

טלפון:

04-6350443, 052-3294066

מתוך הספר יש"ע זה פאן, מדריך החיים הטובים ביהודה ושומרון. מאת: קרני אלדד, שלמה בשן, עמשא מנחם. להשיג בחנויות הספרים ובאתר www/yeshaisfun.022.co.il