ח"כ זוארץ
ח"כ זוארץפלאש 90

 בדיון ועדת המשנה למאבק בסחר בבני אדם בנושא דו"ח מחלקת המדינה אמרה מתאמת המאבק בסחר בבני אדם ממשרד המשפטים, עו"ד רחל גרשוני, "דו"ח מחלקת המדינה האמריקאית על סחר בבני אדם לא התייחס למאמצים כבירים שנעשו בישראל, שגם נתנו תוצאות חסרות תקדים. תמיד אפשר לחזק ולהשתפר אבל נעשתה עבודה מאד גדולה".

ח"כ שלמה מולה אמר במהלך הדיון כי "אולי התקשורת שלכם מול מחלקת המדינה לוקה בחסר. בשלוש השנים שאנחנו מעורבים בנושא יש התקדמות מאד גדולה, ורק הדו"ח האמריקני לא משתנה. המסרים לא מגיעים למחלקת המדינה".

"איננו מצפים לתמימות דעים עם האמריקאים", ציינה עו"ד גרשוני, "אולי לא מגיע לנו דרוג 1 אבל צריך לחנוך דרוג ביניים 1.5. אחרי הכל השינוי בחקיקה אדיר. אני משווה את מה שהדו"ח אומר עלינו למה שהוא אומר על מצריים, ששם בוצעו רוב העבירות שאנו מטפלים בנפגעות שלהן, וההתייחסות אל המצרים היא מינורית. השגנו השנה הרשעה בתיק עבודת כפייה ובתיק סחר לנטילת איברים מן הגוף. זה תקדים ברמה הבינלאומית וזה לא מוזכר בדו"ח. אני לא רוצה להיכנס לעמדה הגנתית של 'העולם כולו נגדנו'. אני כן רוצה ללמוד מהדו"ח".

יו"ר הוועדה אורית זוארץ אמרה כי "המציאות משקפת את הצורך האקוטי בפיקוח ובקרה על מהגרי עבודה לפני הגעתם לארץ, בשגרירויות ישראל ובקונסוליות בארצות המוצא. בדיונים הקודמים התברר שהקונסול בשגרירות שאחראי על תחומים רבים, מטפל בכל הפניות. אין ספק שאין לו את המיומנויות לאיתור וזיהוי חשדות לסחר בבני אדם. כמו כן, עלה הצורך במינוי קונסול עבודה שיפקח על הנושא בחו"ל ויגן על זכויות האדם בתהליך הקישור לחברות כח אדם בארץ. לצערנו, זהו נושא שלא קודם, כמו כן מערכת הסברה לעובדים עוד בארצות המוצא, בשפתם, הייתה מונעת ניצול".