בית הספר ושדה דב
בית הספר ושדה דבצביה גרבר

זה נשמע מעט הזוי אבל במרחק של קצת יותר ממאה מטרים משדה התעופה 'שדה דב' בונים בימים אלה בית ספר. לתושבים שגם היום עדיין לא התרגלו לרעש ולזיהום, לא ברור איך מאשרים שכנות מוזרה שכזו.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם רומה, מתושבי האזור. בראשית דבריה מציינת רומה כי פתיחת בית הספר תוכננה ל-2012 ואילו שדה דב, ע"פ הפרסומים בתקשורת, אמור להישאר במקומו עוד שנים אחדות. עוד היא מזכירה כי באחרונה פורסמו תוכנית להפיכתו של השדה לנמל תעופה בינלאומי ובאחרונה החלו טסים בו גם מטוסי סילון הפולטים זיהום אויר כבד ומרעישים באופן בלתי נסבל. "זה מזיק לא רק לילדים. אנחנו סובלים. מכניסים עכשיו מטוסים גדולים יותר. מחקרים מדברים על נזקים לטווח ארוך, מישהו כאן פועל בצורה לא ברורה. איזו רשות מרשה להקים כאן בית ספר ולהשאיר את הטיסות?", שואלת רומה.

יצוין כי לכאורה לסוגיה זו אמורים להיות אבות רבים- משרד התחבורה, משרד הביטחון המפעיל מטוסים צבאיים במקום, משרד החינוך, המשרד להגנת הסביבה, עיריית תל אביב וראשות שדות התעופה. בימים אלה מתחילים תושבי השכונה במאבק. "ישנה התקוממות. אנחנו מנסים לפעול בכל מיני דרכים, פונים למשרדי הממשלה השונים ומקווים שהדברים יגיעו יותר למודעות הציבור. אנחנו בתחילת התהליך ואני מקווה שהשדה יזוז".

מעט על חוויותיה מול מפגעי שדה התעופה מספרת רומה: "הלכתי יום אחד אחר הצהרים בבוקר, וכשהסילון נחת, הרחתי ריח רע והעיניים התחילו לדמוע ולצרוב. פעם ישבתי עם חברים וקיבלנו בחילות". ובאשר לרעש היא מציינת כי מטוסי ההרקולס הצבאיים הם המרעישים יותר מכולם. ואת זאת חשים התושבים על בשרם.