מומבאי
מומבאיפלאש 90

הרב יואל קפלין שליח בחב"ד בקסול בצפון הודו, סיפר לערוץ 7 על אלפי ישראלים שמטיילים בעונה הזאת בצפון, לדבריו אף אחד לא שמע על הפיגוע במומבאי, "כאן בצפון הודו, מרחק של שלוש שעות טיסה ממומבאי, אף אחד לא מחובר לתקשורת המקומית, רובם לא יודעים בכלל שהיו פיגועים".

הרב קפלין מציין שבעונה הזו של השנה הישראלים כמעט ולא עוברים דרך מומבאי, "הודו היא מדינה גדולה שמשתרעת על כמה שעות טיסה מהצפון לדרום. בחורף, ישראלים רבים מעדיפים לטייל בדרום ולא בצפון המושלג, ואז הם באמת עוברים דרך מומבאי. עכשיו בקיץ החום בדרום הודו הוא פשוט בלתי נסבל, כולם מגיעים לטייל אצלנו בצפון הודו, בהרי ההימלאיה, אף אחד ממילא לא מתקרב למומבאי".

שליח חב"ד בקאסול אומר שדווקא עכשיו יש עומס רב על  בתי חב"ד, "אלפי ישראלים נמצאים עכשיו בצפון הודו, ומטבע הדברים מגיעים אלינו לבתי חב"ד. יש ארבעה בתי חב"ד בצפון הודו ובכל שבת למעלה ממאה ישראלים מתפללים בבתי חב"ד השונים".

הרב קפלין מקווה שעונת הקיץ תעבור בשלום, "מעבר לשירותי הדת שאנחנו מספקים, מסעדות כשרות, אוכל כשר, שעורי תורה אנחנו גם נמצאים בקשר עם חבר'ה ישראלים שנקלעו למצבים לא פשוטים, החל מכאלה שאיבדו את הדרכון, תאונות בטיולים, תאונות אופנועים, נפילות ומעידות בטרקים. אנחנו בקשר עם כמה חברות חילוץ ואנחנו מקווים שלא נזדקק לזה בעונה הקרובה".