פינוי הכניסה לעיר. היום
פינוי הכניסה לעיר. היוםפלאש 90
"הפוטש התקשורתי המאשים את המתיישבים באלימות כלפי אלון או בירי כביכול על צה"ל בעקירת יישובים ומאחזים הוא בלון ניסוי לקראת מגמת עקירה נוספת של ההתיישבות שברק מנסה לקדם, כסוג של החיאה לגוויה הפוליטית של סיעת העצמאות וברק עצמו", כך מגיב דובר יצהר, אמרהם בנימין, לפרסום הבוקר בעיתון מעריב לפיו מפקד אודת איו"ש חושש מירי שיבוצע לעבר צה"ל במהלך פינוי עתידי ביצהר. 



"לקראת כל ניסיון עקירת מתיישבים, דואגים גורמים בכירים במערכת לפזר הערכות מצב מלומדות מפני אלימות מתיישבים נגד צה"ל. ממש כמו לפני ובמהלך עקירת גוש קטיף. שלא במפתיע, הערכות אלו מכשירות את השטח לתת למערכת לגיטימציה להשתמש באלימות קשה נגד המתיישבים. ירי כדורי הפלסטיק בחוות גלעד גרם אי נוחות קשה לברק, שמנסה עכשיו להכשיר את השטח ודעת הקהל דווקא כדי לפעול ביתר אלימות נגד ההתיישבות", אומר בנימין.



"הדברים החמורים שיוחסו לניצן אלון אינם באים מחלל ריק. מטבע הדברים, לאחר שדבריו דלפו החוצה, יש ניסיון למזער את הנזק ולצמצם את חומרת ההתבטאות.



אם אלון סבור שיש למדר ולסנן חיילים רק בשל השתייכותם המגזרית, מתוך סברה שהיותם מתנחלים או דתיים מהווה גורם סיכון פוטנציאלי על התנהלות תקינה של המערכת הצבאית, לא ייתכן שהיותו נשוי לאשת שמאל קיצונית לא משפיעה על הלך הרוח ואופן קבלת ההחלטות".