נעלב. האלוף מזרחי
נעלב. האלוף מזרחי
אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי תוקף בחריפות את פעילות "תג מחיר" ביהודה ושומרון ומעניק גיבוי מלא למפקד אוגדת איו"ש, ניצן אלון.
 
בראיון לערוץ 2 אמר "ההשתלחות בניצן אלון ומשפחתו חצתה כל קו אפשרי. לא נירתע להמשיך ולבצע את תפקידנו. רשויות המדינה ימצאו את הדרך לטפל באותם אנשים".



"התופעה הזו חמורה ביותר", הוסיף אלוף פיקוד המרכז. "אנחנו משרתי ציבור ואנו מצפים שרשויות החוק יגנו עלינו. אנחנו פועלים בכל הערוצים האפשריים לטפל באותם האנשים, אבל איני חושב שניצן ירצה שנשים פלוגה מחוץ לביתו. אנחנו מכינים את כל האפשרויות למה שיכול להיות בשטח. ההתיישבות ביהודה בשומרון היא מושא ההגנה שלנו ולא האויב שלנו. האנשים שקראו לו אייכמן, שפועלים נגד אוכפי החוק ביהודה ושומרון הם קומץ, ובקומץ הזה צריך לטפל. בכל מקרה אני לא חושב שנגיע למצב בו מתנחל יורה על חייל צה"ל. מצד שני אנו מוכנים לכל אפשרות".

האלוף מזרחי הוסיף ואמר כי "ההתיישבות ביהודה ושומרון היא ממלכתית מאוד ומסתכלת בצורה אידיאולוגית על המטרה שלה. הציבור הזה הוא רובו ככולו שומר חוק. הוא שותף בהגנה שלנו על המפעל הזה. המארג הכולל של ההתיישבות אינו מורכב מאותו פלג קיצוני - שהם המיעוט שבמיעוט".

בהתייחס לאיגרת ששלח תא"ל אלון, ובה נאמר כי יש לבדוק את הרקע של חיילים כדי למנוע זליגת מידע, אמר מזרחי כי "האיגרת מופנית למג"דים ולמח"טים שלנו שקיבלו כלי נוסף לבצע את המשימה שלהם. ניתן כיוון לכך שלדרג הטקטי בשטח יהיה ברור מה צריך לעשות במצבים שאנחנו ביום יום לא יודעים איך להתמודד איתה. היו לנו מספר מועט של מקרים שנושא מבצעי דלף למי שלא צריך לדלוף. טיפלנו בזה בצורה פיקודית מיידית נחרצת".

בהמשך נשאל האלוף מזרחי על פעולות "תג מחיר" נגד הפלסטינים, והשיב: "מה שקורה בשטח זה טרור, פעולות טרור וצריך לטפל בזה. ההתנכלות לפלסטינים היא לא תג מחיר, אלא טרור. אנו חוששים שטרור נגד הפלסטינים עלול להצית את השטח. שריפת מסגדים, הריסת מטעי זיתים או פגיעה בחיי אדם יכולה להצית את אדי הדלק ששוררים בשטח".

"מערכת אכיפת החוק ביהודה ושומרון לא יכולה להיות מושתתת אך ורק על צה"ל", לדברי האלוף מזרחי. "כשמישהו מסתנן לקבר יוסף בלילה ואני מסכן חיילים שלי שלא לצורך לאתר אותו ולמנוע פגיעה בו, אני מצפה שבית המשפט ירחיק אותו להרבה מאוד זמן. כשבית המשפט משחרר אותו אני מרגיש כאילו אני עובד ללא תוחלת. לדעתי הישיבה ביצהר צריכה להיסגר, אבל אני בכל מקרה אפעל על פי ההנחיות שאקבל".
 
דובר יצהר: הפוליטיקה חודרת לצה"ל

דובר הישוב יצהר, אברהם בנימין, מסר בתגובה לדברים, "לאלוף מזרחי שפועל רבות לחיזוק הבטחון באיו"ש, יש הערכה רבה בקרב ההתיישבות כולה, בהיבט זה. נדמה כי דבריו נגד ההתיישבות אמש, הם הוכחה מצערת לחדירת הפוליטיקה לצה"ל, שהפך לכלי משחק בידיו של אהוד ברק המנסה לרכב על גל השנאה להתיישבות כחלק ממהלך החייאה לגוויה הפוליטית שהוא עומד בראשה".



"חבל שהאלוף רואה את תפקידו בצה"ל כסוג של שופט ומוציא לפועל גם יחד נגד הישיבה ביצהר שעובדה היא כי מעבר לרדיפת אנשיה לא הורשעה בפלילים. חופש הביטוי שאמור עדיין להוות את אחד מיסודות הדימוקרטיה, אינו שייך רק לשמאל. למרבה הפלא זכות זו שמורה גם לרבנים ולמתיישבים, עובדה היא כי אף גורם לא מצליח להצביע על בעיה חוקית בהתנהלות הישיבה, ולכן אנו עדים להמשך מסע הצלב התקשורתי. המשך ההסתה נגד ההתיישבות רק תגביר לצערי את המתח בין צהל וההתיישבות שמיטב בניה משרתים ומוסרים את נפשם בצבא", מסר בנימין.