"חלונות", שמאז גרסתה הראשונה עבדה תמיד על אותו עיקרון ובמשך 20 השנים האחרונות רק שכללה את אותו רעיון שוב ושוב - פעם יותר ופעם פחות - עומדת לעבור בשנים הקרובות את המהפך האמתי הראשון בתולדותיה.

כך על פי דברים שנאמרו בשבוע האחרון בכנס שערכה מייקרוסופט בלוס-אנג'לס לכ-15,000 נציגים מחברות המשתפות איתה פעולה במגוון דרכים.

בשנה הבאה אמורה לצאת Windows 8, שתכיל לראשונה, על גבי ממשק דומה לזה של גרסא 7, גם ממשק מגע ייעודי בשם Metro UI, שפותח במקור עבור טלפונים סלולאריים אך עובר בימים אלה התאמה למסכי מחשב התומכים במגע. אך זוהי רק ההתחלה: לפי דברי מייקרוסופט בכנס, מערכת ההפעלה הבאה בתור אחרי "חלונות 8" לא רק תכיל ממשק דומה לזה של הטלפונים הסלולאריים של החברה, אלא תוותר על הגרסאות השונות למכשירים השונים, ותאחד את כולם לתוכנה אחת.



אנדי ליז, נשיא חטיבת מערכת ההפעלה הסלולארית Windows Phone, אמר כי "בליבת המכשיר עצמה תיתכן אפשרות של תוכנה מאוחדת לטלפונים סלולאריים, מחשבים וטלוויזיות, ואפילו מכשירים אחרים, שכן המחיר (של הרכיבים המריצים את התוכנה) יורד באופן דרמטי. אז תהיה לנו סביבה אחידה. כל המכשירים ישתלבו יחדיו".



משמעות הדברים היא שבעתיד הלא רחוק, במקום אפליקציות לסלולאר, תוכנות למחשב ומשחקים לקונסולת הטלוויזיה (Xbox 360), תאפשר מייקרוסופט לפתח תוכנות אחידות עבור כל המכשירים שיריצו מערכות הפעלה שלה.

כך, לדוגמא, תוכלו להתחיל לכתוב מסמך במשרד, להמשיך בזמן הנסיעה באוטובוס או ברכבת על גבי הטלפון הסלולארי, ולסיים בזמן הפסקות הפרסומות שבין תוכניות הטלוויזיה בהן אתם צופים בבית, או להתחיל משחק בקונסולת הטלוויזיה, לעבור למחשב כאשר מישהוא מבני הבית חפץ לצפות בחדשות ולסיים בטלפון הסלולארי אם יצאתם עם חברים לבילוי משותף.



מתי כל זה יגיע? ההערכות מדברות על 2015 או 2016, אך את הצעדים הראשונים בכיוון נראה כבר בשנה הבאה, בה מתכננת מייקרוסופט שילוב חלקי של תוכנות כגון אופיס ומשחקים פשוטים בין מכשירי הסלולאר למחשבים הביתיים וקונסולות המשחקים.