מטרת ההצעה - ליצור הפרדה. ח"כ מטלון
מטרת ההצעה - ליצור הפרדה. ח"כ מטלוןצילום: פלאש 90

הח"כים מגיבים להחלטה להרחיק את ח"כ חנין זועבי מהמליאה לשבועיים. ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) אמר כי "ההחלטה להרחיק את ח"כ זועבי היא בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. אדם שאחראי באופן ישיר לפציעתם של חיילי צה"ל ראוי לעונש כבד וחמור הרבה יותר. מקומה של זועבי אינו בכנסת אלא בעזה"

ח"כ אורית זוארץ שהגישה הקובלנה נגד ח"כ זועבי אמרה כי בכוונתה לפנות למבקר המדינה בכדי שיחקור את כלל מקורות המימון של ח"כ זועבי בכלל נסיעותיה ופעילויותיה?. "ועדת האתיקה, באיחור ניכר של שנה, קובעת באופן חד משמעי כי ח"כ זועבי פגעה פגיעה חמורה בכנסת במדינה ובאמון הציבור, וגוזרת עליה עונש מגוחך של השעייה לשבועיים מפעילות הכנסת. פנייתי לועדה התמקדה במקורות המימון לנסיעה שנעשו כנראה ע"י גוף חיצוני עויין לישראל, וזאת ללא אישור ועדת האתיקה ללא שקיפות ובקרה כפי שנקבע בתקנון הכנסת. זועבי בהתנהלותה ממשיכה לצפצף על החוק על הכנסת ולנצל את מעמדה, חסינותה ואת כספי משלם המיסים להסית נגד מדינת ישראל  אותה היא אמורה לייצג".



זוארץ הוסיפה כי "לא ייתכן שחברת כנסת שאת שכרה משלם הציבור בישראל תיתמך ע"י גופי טרור עלומים ותהיה נושאת דברם והזרוע הביצועית שלהם בכנסת ישראל. מאחר וח"כ זועבי מצפצפת על החוק באופן גלוי ומתריס, ולא חושפת את מקורות המימון בכוונתי לפנות למבקר המדינה בכדי שיחקור את כלל מקורות המימון של ח"כ זועבי בכל נסיעותיה ופעילויותיה".