הרב ישראל אריאל
הרב ישראל אריאלפלאש 90

הרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש, מקווה שתקופת ימי בין המצרים שמתחילה היום, צום י"ז בתמוז, תביא להבקעת חומות האטימות ששוררת היום בעם ישראל, "זה הזמן לעשות חשבון נפש ולראות האם התקדמנו מאז שנה שעברה, עדיין לצערי לא רואים את המהפך הגדול שחוזרים לבית המקדש וצריך להמשיך ולעורר על כך".

לדבריו בדיוק כמו אויבנו גם אנחנו צריכים להבקיע את החומות, "בי"ז בתמוז הובקעה העיר, חיילי האויב נכנסו לירושלים ושלושה שבועות לאחר מכן נשרף המקדש. זה רלוונטי גם לתקופתנו, גם אנחנו צריכים להבקיע את החומה כדי לבנות את המקדש. יש כיום חומת אטימות שכולנו שבויים בתוכה. רואים חומה ענקית שחוצצת ביננו לבין המקדש ורק מגביהים אותה עוד".

הרב אריאל טוען שהפכנו להיות עם שמחבב את הגלות ואת החורבן, "בשבילנו זה עוד טקס, צמים וזה עובר, פרענו את חובנו. אנחנו מתנהגים כאילו אנחנו רוצים שהגלות תמשך, זו מציאות כואבת. הייתי אתמול בחתונה, שמו אפר על ראשו של החתן, שברו את הכוס, ומייד אחרי זה צהלה גדולה. החורבן הפך להיות פלטפורמה להמשך החגיגה והשמחה. תראו לאן הגענו, זו לא רק אטימות זו מחלה, משהו לקוי בנשמה".

הוא קורא לכולם להתחיל לפעול, "אנחנו במציאות שמותר להגדיר אותה כמשהו שצריך הסתכלות משהו חולני. חייבים להתעשת יש לנו תורה והגענו לארץ ישראל. הקב"ה רוצה שנבנה מקדש".