משפט
משפט

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, השופט אברהם היימן, הטיל עונש של 9 שנות מאסר על בעל פיצוציה ושלוש שנות מאסר על שוטר שעבד בעבר באותה פיצוציה. השניים הוענשו על שנטלו 10 מיליון ש"ח ממשקיעים להם הבטיחו תשואות גבוהות אך לא השיבו אותם.

לבד מעונשי המאסר הוטלו על השניים גם קנסות. בעל הפיצוציה חוייב בקנס בגובה של 50,000 ש"ח ופיצוי לקורבנות ההונאה, ואילו שותפו חויב בקנס בסך של 10,000 ש"ח.

נזכיר כי בעת הרשעת השניים דחה השופט היימן את כל טענותיהם של הנאשמים, תוך שהוא מציין כי "על פי שיטת השידול ושכנוע הקורבנות יצרו השניים תמונת מצב מוליכת שולל שמדובר בעסקה בטוחה, לפי שהשניים נתנו לקורבנות "שיקים לבטחון".

הנאשם המרכזי טען במשפט כי השקיע את הכספים ב"שוק האפור" ואותם גורמים בשוק האפור הם שהפילו אותו וגרמו לקריסת העסק, אך השופט דחה את הטענה תוך שהוא מפנה לחקירותיו של הנאשם במשטרה ומביע חוסר אמון בגרסתו, "כל התנהלותו היא התנהלות נכלולית שכל כולה דברי ומעשי שקר ומרמה. איני נותן אימון בגרסת הבדיות שבפיו לפיה השקיע כספים אצל גורמים בעולם הפשע או בשוק האפור. סיפור זה לא נוצר אלא כדי לתעתע. למעשה אינני נותן אימון בדבר כלשהוא שיצא מפיו".

השופט הוסיף אז וקבע, כי "שני הנאשמים ידעו כל העת ומלכתחילה, שאין בנמצא כל דרך לשלם ריבית בשיעור כה גבוה, אלא אם כן, "הכסף צומח על העצים" או שיש בידיהם מכונה להדפסת כסף. גם בסוף הדרך כאשר מערכת המרמה קרסה, המשיכו שניהם בהוצאת כספים מקורבנות תמימים".