כזכור, הרכב חברי הוועדה הוא -

 

הועדה, שמונתה על פי כתב מינוי ב-23.5.11, כוללת את איש העסקים - יואב הורביץ, חבר הועד המנהל של רשות השידור - עו"ד משה דיין, נציב שירות המדינה, דיקן מכללת שערי משפט - ד"ר אביעד הכהן והשחקנית והיוצרת - יונה אליאן. את עבודת הוועדה ליוותה עורכת הדין יעל כהן, סגנית היועמ"ש של משרד ראש הממשלה.

הועדה קיימה מאז הקמתה תהליך בחינה מעמיק ומקצועי של המועמדים לתפקיד המנכ"ל:

1. קביעת תנאי הסף למשרה (תנאי הסף למשרה נקבעו בעיקרם על-פי התנאים הקבועים בחוק החברות הממשלתיות למנכ"ל של חברה ממשלתית, כאשר לכך נוספה דרישה לידע בתחום התקשורת, כפי שקיימת גם בהצעת חוק רשות השידור התלויה ועומדת בימים אלה בכנסת) ואת עקרונות סדרי עבודתה.

2. פרסום מודעה פומבית הקוראת למועמדים פוטנציאליים להגיש את מועמדותם.

3. הוועדה בדקה את ההצעות בדיקה ראשונית, החליטה לזמן לראיון אישי מועמדים רלוונטיים וסימנה את אלה שהראו במובהק על התאמה רבה יותר לתפקיד ולאמות המידה שסייעו לוועדה בברירת המועמדים.

4. בהמשך התהליך נערך ראיון נוסף בו התבקשו המועמדים המובילים להציג את התייחסותם המפורטת לגבי תפיסתם את תפקיד מנכ"ל רשות השידור עפ"י ראשי פרקים שהועברו להתייחסותם לצורך כתיבת נייר עמדה שהיווה כלי עזר נוסף לבחינת התאמתם.

לאחר שלב הראיון הנוסף ולאחר שיקול דעת נוסף ועיון חוזר בכל המידע שהיה בפניה, החליטה הוועדה, פה אחד, להמליץ על מינויו של המועמד יוני בן מנחם.

בן מנחם הוא יליד 1957, בעל תואר ראשון בשפה וספרות ערבית ולימודי מזרח אסיה מטעם האוניברסיטה העברית. בין השנים 2003 – 2008, היה מנהל ועורך ראשי של תחנות הרדיו של קול ישראל.  במסגרת תפקיד זה היה עורך ראשי ואחראי על תוכן השידורים של רשתות הרדיו של "קול ישראל" בתחומי החדשות, התרבות והאמנות, המוסיקה והדת.  כמו כן, ניהל את התקציב השנתי (200 מליון ₪), יזם והוביל פרויקטים בתחום התרבות, הפיק ושידר מופעי תרבות ומוסיקה וקידם פרויקטים של דיגיטציה ומחשוב של מערך "קול ישראל".

במקביל לתפקידו זה, שימש משך כחמש שנים כחבר נשיאות ועדת העורכים של אמצעי התקשורת בישראל.  בין השנים 2003 – 2005 שימש ממלא מקום קבוע של מנכ"ל רשות השידור דאז , יוסף בראל.

בשנים 1997 – 2003 הועסק ככתב ופרשן מדיני ברשת ב' של "קול ישראל", קודם לכן, בשנים 1994 – 1997 שימש ראש הדסק לענייני פלסטינים ברשת ב' של "קול ישראל".

בשנים 1983 – 1994 הועסק ככתב בטלוויזיה הישראלית בשפה הערבית. בשנים 1981 – 1983 היה מפיק בסניף הישראלי של ערוץ הטלוויזיה הממלכתית של יפן (NHK).

בשנת 2001 זכה בפרס מנכ"ל רשות השידור ע"ש אילן רועה ז"ל.

לדעת חברי הוועדה, במהלך הראיון התבלט בן מנחם בכישורים, ביכולות ובניסיון שהוא מביא עמו לתפקיד. הוועדה התרשמה במהלך הראיונות שקיימה עימו ומנייר העמדה שהגיש, כי לבן מנחם יתרונות וכישורים עדיפים ובכלל זה: ניסיון משמעותי הן בטלוויזיה והן ברדיו, ידע וניסיון במדיה בערבית, ובכלל זה היותו דובר השפה הערבית (נוסף על שליטתו בעברית ואנגלית). עוד התרשמה הוועדה כי המועמד ממוקד במשימה שלפניו, משדר ייצוגיות, חדשנות וחשיבה מ"חוץ לקופסא". הוא איש נעים הליכות, אשר הוכיח את נאמנותו ומסירותו לרשות השידור ולמילוי תפקידיה, מאמין בשידור הציבורי ורואה בתפקיד המנכ"ל את ייעודו.

בראיון עמו ציין המועמד כי הוא מאמין בעבודת צוות תוך שיתוף פעולה וסיוע ממוסדות רשות השידור ועבודה עפ"י עקרונות המנהל התקין. במהלך הראיון המועמד פירט את משנתו ביחס לדרך בה על הרשות לפעול בנושאי תרבות, דרמה מורשת ישראל ותעודה.

בן מנחם שם לו כיעד לתקן את העוול שנגרם לצופים בשידורי רשות השידור בערבית ולהחזיר את המובילות שהייתה לרשות בתחום זה.

בתום הליך  ההתייעצות , כאמור, גיבשה הועדה את מסקנותיה והחליטה פה אחד להמליץ על מר יוני בן-מנחם, כמועמד הראוי ביותר לתפקיד.

הוועדה העבירה את המלצותיה לראש הממשלה בנימין נתניהו, השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור.