Itamar Ben Gvir
Itamar Ben GvirFlash 90

איתמר בן גביר, פעיל הימין, והכוונה לשלבו בתכנית 'האח הגדול' (כוונה שכזכור לא יצאה לפועל בעקבות סירובו של בן גביר) אמורים היו להיות נושא לאייטם בתכניתה של קרן נוייבך 'סדר יום' הבוקר ברשת ב' של קול ישראל. נוייבך אפילו דיווחה על כך בפתיח תכניתה, אך משום מה האייטם לא יצא לפועל. כדי לדעת מה הסיבה לירידת האייטם צריך לשמוע את דבריו של בן גביר עצמו כדי לקבל מושג על המהלכים שמאחורי הקלעים של תכניות הרדיו שלנו.

בן גביר מספר על שיחת טלפון שקיבל מידיד ששמע את פתיח תכניתה של נוייבך ובו ההבטחה לאייטם על האח הגדול ובן גביר. הידיד שיער שבן גביר צפוי לעלות לשידור ולהיות חלק מהאייטם או לפחות להגיב לו. בן גביר, שאיש ממערכת התכנית לא הודיע לו על הכוונה לקיים אייטם אודותיו התקשר למערכת והודיע שהוא דורש לאפשר לו להגיב.

לדבריו מפיקת התכנית או התחקירנית שעימה שוחח כיסתה את פומית הטלפון וסיפרה לנויבך על בקשתו של בן גביר, אך ככל הנראה כיסוי הפומית לא היה מוחלט ובן גביר שמע את נוייבך מודיעה נחרצות, או כלשונו "צורחת" שהיא "לא מוכנה שבן גביר יעלה בתכנית. תגידי לו שישלח תגובה כתובה ונקרא אותה. אני לא מעלה אותו לשידור", מצטט בן גביר את ששמע לדבריו מהעבר השני של הקו.

בן גביר הודיע שאין בכוונתו לוותר על זכות התגובה. הובטח לו שיחזרו אליו, אבל זה לא קרה. הוא פנה למנהל הרדיו מוטי אמיר וסיפר לו את המתרחש בחצר שלו. עמיר קיבל את טענותיו של בן גביר ולפיהם מדובר בהתנהלות לא חוקית, אולם מסתבר שגם זה לא הועיל והוא עדיין לא הוזמן לעלות לשידור.

בהמשך, מספר בן גביר, נודע לו על כוונתה של נוייבך להזכיר את פסק דין דנקנר בו נקבע שהוא בעל עמדות כהניסטיות קיצוניות. בן גביר השתומם באוזני התחקירנית אם אין בכך כדי להוכיח שהוא חייב לעלות לשידור שכן בפסק זה קיבל בית המשפט את עמדתו והוא דווקא ניצח, אך נויבך התכוונה לצטט את דעת המיעוט באותו משפט. לטענתו עצם השימוש בדעת המיעוט מוכיחה כי מערכת התכנית אינה בקיאה בנתונים המשפטיים ובן גביר עצמו חייב לעלות לשידור ולעשות סדר בנתונים.

במכתב ששיגר למערכת תכניתה של נויבך כתב בן גביר כי הוא "מבקש להודיע לכם כי כל אזכור של שמי בתוכניתה של קרן נוייבך בהקשר שלילי מבלי לאפשר לי לעלות לשידור ולהגיב תוביל להגשת תביעה נגדכם.  אני המום מעצם העובדה שביקשתם לעלות אייטם העוסק בי ללא ידיעתי ועוד יותר המום מהתנהגותם הנלוזה שכללה הפרת החוק והפרת נהלים פנימיים". בן גביר הזכיר במכתבו כי "בתוכניתה של קרן  נוייבך עלו לא אחת אנשי רשות פלסטינאית, אנשים מסוגם של אחמד טיבי וחנין זועבי ואנשי שמאל קיצוני. לאור זאת אני המום עוד יותר מההתנהלות הלא חוקית ולא מקצועית שלכם".

גם מכתבו זה, ואף מכתב נוסף ששיגר לא הועילו לו לבן גביר, אך ככל הנראה כדי שלא להסתבך עם איומיו הוחלט לבטל את האייטם לחלוטין. עם זאת לא התאפקה נוייבך ובעת העברת שרביט השידור לירון דקל ששידר אחריה אמרה שהיא מרוגזת על הערוץ השני מאז שנודע לה על ששקלו שם לשתף את איתמר בן גביר בתכנית 'האח הגדול'.

בתגובה לטענותיו של בן גביר נמסר ממערכת התכנית "סדר יום" כי "מפאת קוצר הזמן לא התאפשר להעלות את האייטם בעניינו של איתמר בן גביר ולכן גם לא היה צריך את תגובתו בשידור".