רופאים נוטשים את משמרתם בבי"ח ברזילי
רופאים נוטשים את משמרתם בבי"ח ברזיליפלאש90'

יושב ראש ההסתדרות הרפואית לאוניד אידלמן הודיע אחר הצהריים (שני) במסיבת עיתונאים כי הוא פותח בשביתת רעב עד שראש הממשלה יתערב במשבר.

אידלמן הודיע כי הרופאים ייצאו אחר הצהריים ל"צעדה להצלת הרפואה בישראל" ממשרדי ההסתדרות הרפואית למשרד ראש הממשלה., "פנינו מועדות לעבר משרד ראש הממשלה במטרה למסור לו עצומה שעליה חתומים עשרות אלפי אזרחים שתומכים במאבק שלנו".

בפתח דבריו אמר, "לפנות בוקר קיבלנו את החלטת בית הדין הארצי לעבודה מעבר לכל ספק הצדק איתנו לכל רופא לכל חולה לכל אחות לכולם בורו שמערכת הבריאות קורסת המדינה מפקירה את שירותי הרפואה את החולים ואת הרופאים".

"128 יום של מאבק ואנו שואלים, איפה אתה אדוני ראש הממשלה ושר הבריאות מר בנימין נתניהו, המחסור החמור ברופאים והמצוקה נעשים קשים משנה לשנה. במשמרת שלך הגיעו מים עד נפש במשמרת שלך הקטסטרופה היא מעבר לפינה. אנו שואלים איפה אתה בימין נתניהו? בידך החלטה אחת פשוטה - אסון או פתרון. אנו הרופאים עומדים מדי יום לצד החולים עושים הכול כדי לסייע כדי להציל את הרפואה והבריאות בישראל תן לו את הכלים לעזור לחולים".

אידלמן פירט את הצעדים הדרושים להצלת הרפואה: "נדרשת תוספת מיידית של אלף תקנים לרופאים, הפחתת מספר תורנויות של המתמחים לשש תורנויות בחודש, טיפול מיידי במקצועות במצוקה - מקצועות שבקרוב לא יהיו בהם רופאים, שליחת רופאים לפריפריה,  משיכת צעירים למקצוע הרפואה, תוספת שכר משמעותית ומיידית - תוספת שכר של 50% לשכר השעה של הרופא".

לסיום אמר, "לאן נעלמת מר בנימין נתניהו? תסתכל היום בעיני החולים תסכל בעיני הרופאים בעיני המתמחים בעיני הרופאים הבכירים ותשא באחריות".

שביתה כללית נערכת היום (שני) במתכונת שבת בבתי החולים זאת לאחר קביעת בית הדין כי מחאת הרופאים מבוצעת באופן מידתי והיא חוקית.

חדרי מיון, חדרי ניתוח, טיפול נמרץ, פגיות, דיאליזות - עובדים. כמו כן מרפאות החוץ בבתי החולים סגורות. מכונים של בתי החולים נותנים מענה רק במקרים דחופים. אשפוז יום סגור.

טיפולים אונקולוגיים נמשכים (במידה והטיפולים החלו לפני יום השביתה/עיצומים, קרי, טפולים באמצע פרוטוקול יתקיימו כמתוכנן ; במידה ותוכננה התחלת טיפול חדש ליום השביתה/עיצומים, קרי, טרם החל הטיפול, אזי יופנו לוועדת חריגים. לא יתקבלו ביקורים במרפאות למטרות שאינן טיפולים, לדוגמה תורים שהוזמנו למטרות ביקורת וכו').  טיפולי IVF (טיפולי פוריות) ודיאליזות מתוכננות מתקיימים. מרפאות הקהילה ומכונים בקהילה עובדות כסדרן.