שאול גולדטיין הרב מנחם פרומן
שאול גולדטיין הרב מנחם פרומןמוא"ז גוש עציון

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שאול גולדשטיין, הגיע אחר הצהריים (חמישי) לביקור הזדהות במאהל המחאה ביישוב תקוע, ונפגש עם התושבים המפגינים במקום ועם הרב מנחם פרומן, השוהה בסוכה במתחם האוהלים כבר למעלה מיומיים.

במהלך הסיור אמר גולדשטיין "אני מזדהה לחלוטין עם מצוקת התושבים ועם מטרות המאבק. לא ייתכן שהזכות הבסיסית למגורים בכבוד תישלל מרבים כל כך מתושבי גוש עציון, כמו גם מתושבי תל אביב ומדינת ישראל כולה. ההקפאה העמוקה שעברנו, וכן מדיניות שר הביטחון המונעת מאיתנו הרחבת אפשרויות הדיור במקביל לגידול האוכלוסייה, יוצרות מצב בלתי נסבל מבחינה כלכלית, זאת ללא שום קשר לשיקולים הפוליטיים".

בתחילת השבוע הצטרפו למחאת האוהלים נגד מחירי הנדל"ן תושבי היישוב תקוע שבגוש עציון. במתחם המחאה שהתמקם מול מזכירות היישוב נאספו כבר למעלה מ-20 אוהלים המאכלסים בתוכם משפחות עם ילדים, נוער לפני צבא, רווקים וסטודנטים. הרב מנחם פרומן שהצטרף למוחים כנגד מחירי הנדל"ן, אמר כי "דין תל אביב כדין תקוע. זוהי חרפה להתיישבות ולעם ישראל, העובדה כי צעירים בתחילת דרכם לא יכולים לשכור או לקנות דירה בתקוע או בכל ארץ ישראל".

עקיבא עמיאל (28), אחד ממארגני המאהל, מסר כי "מצוקת הדיור קיימת גם בתקוע וביהודה ושומרון, לא רק בתל אביב וירושלים. זו הסיבה שאנחנו כאן, ומצטרפים למחאה הארצית. דירת שלושה חדרים בתקוע מושכרת ב-4,000 ₪ ומעלה, ובית חדש עולה למעלה ממליון שקלים. זאת למרות שמדובר בפריפריה לכל דבר ועניין. מה שהכי עצוב זה שהבנים הממשיכים לא יכולים להישאר ביישוב. אנחנו נישאר עד שנראה תוצאות בשטח, כמו כולם".