פרות ברפת
פרות ברפתיוני קמפינסקי

הרפתנים ברמת הגולן מסרבים להשלים עם הרפורמה במשק החלב עליה הכריז ראש הממשלה. לטענתם  הורדת מחיר החלב הגולמי ופתיחת שוק החלב לייבוא מחו"ל כמוה כמכת מוות על כל הרפתות הקטנות.

עדי כהן, רפתן ממושב 'אבני איתן' שבדרום רמת הגולן אמר בראיון לערוץ 7 כי הרפורמה עליה הכריז נתניהו היא הפרה בוטה של החקיקה בכנסת מלפני שלושה חודשים והמשמעות של ההחלטה היא סגירת הרפתות בצפון, "זו פגיעה קשה שמשמעותה שכל הרפתות הקטנות ייסגרו".

"בשנים האחרונות אילצו אותנו להשקיע הון עתק בכל מה שקשור לאיכות הסביבה, בשל כך נכנסנו לסחרור של הלוואות. הפחתת מחיר החלב הגולמי תהפוך את ההכנסה שלנו למשימה בלתי אפשרית".

לדבריו, הרפתנים היו היחידים שבכל שנות קיומם עברו מדי כמה חודשים פיקוח חמור על הכנסותיהם ודווקא הם אלה שמשלמים עכשיו את המחיר, "אנחנו היחידים שהמחיר שלנו מפוקח על חוד האגורה, ועכשיו אחרי שתכננו את עצמנו, אומרים לנו שהכול נמחק ונצטרך להסתדר עם סכומים נמוכים יותר. אין לי ספק שחלק מהרפתות ייסגרו וגם אלה שחושבים שהם יסתדרו יבינו מהר מאוד שהם בעצם מפסידים".

כהן משוכנע שהרפורמה של ראש הממשלה תפגע ברפתנים והמחלבות ימשיכו לגזור את הקופונים, "אם פותחים את משק החלב לייבוא, מי ירוויח - אנחנו הרפתנים? וודאי שלא. מי שמסוגל לייבא אלה המחלבות והחברות הגדולות שמייבאים מחו"ל, הם ימשיכו לגזור את הקופונים".

הוא אינו מאמין לדברי ראש הממשלה שהמדינה תתיר לרפתות הקטנות לגדול ולהעלות את מכסת החלב, "למה שאני אאמין, הרי לפני שלושה חודשים עברה חקיקה ממשלתית בכנסת שהסדירה את כל הנושא בחוק, כולל את מחיר המטרה ועכשיו באים ואומרים לנו שמורידים לנו את מחיר המטרה אבל מגדילים את המכסה. במדינה שכל כמה חודשים משנים את כללי המשחק, למה שאני אאמין להם הפעם".

כהן הזהיר כי משמעות הרפורמה היא הפיכת הרפתנים לפושטי יד, "המפגינים ברוטשילד מייצגים את מעמד הביניים שהפך לפושט יד. אז ראש הממשלה אומר, בוא ונוריד את מחיר המטרה ונהפוך את הרפתנים לפושטי יד".

הוא הזהיר שהמחיר הלאומי יהיה כבד, "יושבים להם אנשים בגולן, בגליל, ביו"ש ובעוטף עזה, מצליחים לחיות בצורה סבירה ופתאום בא ראש הממשלה ואומר תעזבו, הכול נגמר לכו. הרי הרפורמה הזאת לא תעזור לעקרות הבית, הם לא ירוויחו מההוזלה, העשירים והמחלבות הם אלה שימשיכו לגזור את הקופונים. אנחנו באמת עומדים חסרי אונים לנוכח הגזירה. אנחנו רפתנים גאים, יהודים שגרים בגולן ובכל חלקי הארץ. זה לא רק שאנחנו מייצרים חלב אנחנו גם שומרים על קרקעות המדינה. אין שום הגיון שיהפכו אותנו לחבורת עניים, זה לא יעזור לאף אחד, העשירים ימשיכו להתעשר ואנחנו נסגור את הרפתות".