הרב שלמה דיכובסקי
הרב שלמה דיכובסקיאתר "ישיבה"

מנכ"ל בתי הדין הרבניים, הרב שלמה דיכובסקי, הודיע לשר המשפטים כי הוא מתפטר מראשות הוועדה לבחינת חלוקת הסמכויות בין בתי המשפט לענייני משפחה לבתי הדין הרבניים. כך דווח בקול ישראל.

הוועדה מונתה לפני כשנה והיא ממליצה, בין השאר, שענייני גירושין יידונו מעתה רק בבתי המשפט לענייני משפחה ולא בבתי הדין הרבניים. הרב דיכובסקי הודיע לדיינים בבתי הדין הרבניים כי הוא שוקל לפרוש גם מתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים.



על פי הדיווח הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, מתח ביקורת חריפה על הרב דיכובסקי, שנתן ידו להמלצות הוועדה. השר נאמן הודיע כי אינו מקבל את התפטרותו של הרב דייכובסקי.

מנכ"ל בתי הדין הרבניים לשעבר, הרב אליהו בן דהאן התייחס השבוע בראיון לערוץ 7 להמלצת הועדה שהקים שר המשפטים, כי בתי דין רבניים העוסקים בתיקי גירושין יורשו לטפל רק בגירושין עצמם, וכי בתי המשפט לענייני משפחה הם שידונו במשמורת הילדים ובחלוקת הרכוש, "ההמלצה תגרום לכך שחיי תיקי הגירושין יארכו, כי ברגע שכל ענייני הרכוש וחלוקה של משמורת ילדים וכל ענייני המזונות, ידונו בבית המשפט - שם העניינים האלו ידונו לאורך חודשים ושנים".

הרב בן דהאן הסביר בשיחה כיצד היום הדברים נידונים, "יש במדינת ישראל דבר יחודי שנקרא 'מירוץ הסמכויות'. החוק קבע שבנושאים מסויימים אפשר לדון גם בבית דין רבני וגם בבית משפט לענייני משפחה, לכן מי שפותח תיק ראשון בערכאה שנוחה לו, שם ידון העניין והוועדה רצתה למנוע את המירוץ הזה, אך לצערי הרב מה שהועדה בחרה היא בחירה לא נכונה".