מחשב
מחשבצילום: פלאש 90
גישה לאינטרנט אלחוטי נחשבת היום למצרך בסיסי ממש. הגלישה ללא חוטים הפכה להרגל, אך כזה שמחיר בצידו: מהירות הגישה של רשתות אלחוטיות מוגבלת ע"י גורמים רבים בחלל שבין הנתב למחשב (או לטלפון הסלולארי), וכל מכשיר בעל מקלט-משדר פעיל פולט קרינה - המפלצת האלמותית של העידן המודרני.



חוקרים ברחבי העולם עובדים כבר מספר שנים על טכנולוגיה חלופית, שתאפשר גישה אלחוטית לרשת במהירות דומה לתקן WiFi ללא קרינה. הטכנולוגיה מתבססת על השיטה המשמשת שלטים-רחוקים למיניהם: עינית הקבועה בשלט מהבהבת באור תת-אדום במעין קוד מורס, וקולטן אור מיוחד הקבוע במכשיר היעד מקבל את ההבהוב ומבצע את הפקודה המקודדת בו. בשנים האחרונות, עם כניסת נורות ה-LED לחיינו, הבינו מדענים שעתה ניתן ליישם את העיקרון לגבי גישה לאינטרנט: במקום נתב הפולט קרינה, נשתמש בנורות הקבועות בבית או במשרד ונגרום להן להבהב במהירות עצומה שאינה ניתנת להבחנה בעיני אדם. קולטני אור שיותקנו במחשבים או מכשירים אחרים כן יראו את ההבהוב, ויוכלו לתרגם אותו למידע בינארי.



בימים האחרונים גילו אנשי "מכון פראונהופר" על שם היינריך הרץ כי פרצו את גבולות המהירות הקודמים של טכנולוגיית VLC (ראשי תיבות של Visible Light Communication - תקשורת בעזרת אור נראה). צוות המעבדה עשה שימוש באור בארבעה צבעים - לבן, אדום, ירוק וכחול - כדי להעלות את מהירות התשדורת ל-800Mbps. מהירות כזו יכולה להספיק לכל המחשבים בחלל עבודה ממוצע המורכב מתאים (cubicles).



טכנולוגיית VLC, המתאפשרת הודות למעבר משימוש בנורות להט, ניאון ופלואורוסצנט לשימוש בנורות LED, הפולטות אור רציף המאפשר את ההבהובים המהירים והקצובים. כאשר יושלם פיתוחה, היא מיועדת לשמש לשידור מידע בעיקר במקומות בהם שימוש בטכנולוגיות אלחוטיות פולטות קרינה הוא מסוכן, כגון בתי חולים ומטוסים.