המשטרה מחליטה היום שלא להמליץ על חקירה פלילית בעניינו של בועז הרפז וקשריו עם הרמטכ"ל הקודם רב אלוף גבי אשכנזי. זאת בתום חקירה שקיימה על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה.

כזכור, בעקבות פניות שונות שהגיעו לראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ולראש יחידת להב 433, ובעקבות פנייתו של מבקר המדינה ליועץ המשפטי לממשלה, הנחה היועץ המשפטי לממשלה, בתאריך 2/2/11, לקיים בדיקה במטרה לבחון האם קיימת תשתית ראייתית לפתיחה בחקירה פלילית בשל חשדות לפלילים לכאורה שעלו במסגרת פרשת הרפז והועברו ליועץ המשפטי לממשלה.

במשטרה מדגישים כי "מדובר בחשדות שונים מהחשדות שנחקרו בפרשת 'זיוף המסמך' “.

הבדיקה נערכה על ידי צוות בהובלת המשטרה (יאחב"ל ביחידת להב 433) ובשיתוף השב"כ. במסגרת הבדיקה נגבו הודעות מאנשים רבים ובוצעו בדיקות מקיפות ויסודיות של כלל הטענות שהתבססו הן על החומר שהועבר על ידי מבקר המדינה והן על חומר שנאסף על ידי גורמי החקירה.

"ממצאי הבדיקה העלו כי לא קיימת תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית בענין זה, אם כי בבדיקה עלו היבטים שונים בתחומים אחרים אשר יש לבררם על ידי הגורמים הרלוונטיים”, נמסר מהמשטרה.

יצוין כי ממצאי הבדיקה והמלצת הצוות הוצגו בפני היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה שאימצו המלצה זו. בעקבות החלטה זו יועבר למבקר המדינה חומר רלוונטי להמשך בדיקה במשרדו.