ניצן
ניצן

השקט השורר בישובי עוטף עזה הסתיים לאחר שהשבוע נורו עשרות קאסמים ורקטות לעבר היישובים השונים.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון  יאיר פרג'ון מזהיר בערוץ 7 שתושבי הקראוילות בניצן עלולים להיפגע באחד המטחים הקרובים. "הצבע האדום מופעל אצלנו גם כשהרקטות פוגעות בחורבות עלי סיני וניסנית. רק הלילה נורו ארבע רקטות, שלשום זה פגע באזור יד מרדכי. גם כשזה נופל בשטחים פתוחים יש אנשים, יש רועי צאן. הלילה הייתה אזעקה בחמישה יישובים, המשפחות נמצאות בחרדה, בחלק מהיישובים יש מיגון אבל לא לכולם. די ברקטת גראד עם טווח ממוצע, כדי לפגוע באתר הקראוילות בניצן ".

פרג'ון משבח את הצבא אך מותח ביקורת על הדרג המדיני. "יש פה בגזרה מפקד טוב, הם לא מרפים וממשיכים לרדוף אחרי היורים. בכל פעם שיש נפילה אני יוצא לפגוש את התושבים, את מנהיגות היישובים. אבל זה אירוני ששש שנים אחרי גרוש גוש קטיף חלק לא מבוטל של הפצמ"רים והקאסמים נופל על חורבות היישובים. לצערי די ברקטת גראד עם טווח ממוצע, כדי לפגוע באתר הקראוילות בניצן".

ראש המועצה אומר שלא ייתכן שש שנים ואין פתרונות ליושבי הקראווילות, "מעל שש מאות משפחות גרות בניצן בתחום המועצה האזורית שלנו ורק מאה אנשים בתהליך בנייה של בית. זה יכול להמשך עוד שנים ואני מזהיר שהם עלולים להיפגע מהירי. אני לא מפסיק לזעוק לממשלה וקורא להם, כשם שפיניתם אותם בצווי חרום כך תבנו להם בצווי חרום. הייתה וועדת חקירה שהממשלה הקימה, נתנו המלצות למנהלת תנופה איך לטפל באנשים. נתנו להם כלים, וועדה מיוחדת שהמליצה לטפל באופן פרטני ורשאית לתת לאנשים פיצויים וזכויות מעבר למה שכתוב בחוק. הוועדות האלה לצערי לא מתכנסות, הבטיחו לגמור הכול תוך שנתיים, בנתיים עברו שש שנים והעסק הזה נמשך. זה כואב ששש שנים ואנשים לא מגיעים לבית".