למרות שכבר לפני מספר שנים, עם הופעת כונני ה-SSD (כונן מצב מוצק) שמבוססים על זיכרונות פלאש, כבר הספידו את הכוננים הקשיחים המכניים, הם מסרבים להיעלם. הסיבה אינה טמונה רק בתג המחיר של כונני ה-SSD שמסרב לרדת, אלא גם בכך שהחברות שמייצרות את הכוננים המסורתיים הללו עדיין מצליחות לשפר ולחדש אותם, ולהוכיח שעוד יעבור זמן רב לפני שהם ייעלמו מהשטח, אם בכלל.

גל החידושים האחרון מגיע עבור כוננים שמיועדים לשוק המחשבים הניידים: לא פחות משלוש חברות השיקו בתקופה האחרונה כוננים קשיחים בנפח של 1 טרה-בייט בתצורת כונן של 2.5 אינץ', וזהו הנפח הגדול ביותר שזמין עבור מגזר השוק הזה. לאחר שווסטרן דיגיטל וסמסונג השיקו באופן רשמי את הכוננים שלהן, הצטרפה אליהן בתחילת החודש גם טושיבה שמציעה כונן בנפח זהה, ששמו המקצועי הוא MQ01ABD100, והם יהיו זמינים למכירה כבר בשבועות הקרובים.

מה שמפתיע בכוננים הללו הוא לא רק הנפח שלהם, אלא בעיקר הצפיפות שהם מציעים לכל אחת מהפלטות מהן מורכב הכונן. כונן ה-1 טרה בייט של טושיבה, לדוגמה, מורכב משתי פלטות נתונים בלבד, כלומר לא פחות מ-500 ג'יגה-בייט לפלטה. נתון זה מצביע על כך שההתקדמות הטכנולוגית הנוכחית מאפשרת לחברות לצמצמם עוד יותר את התחומים הנדרשים לראשי הקריאה והכתיבה לבצע את העבודה שלהם בלי זליגות, ובלי טעויות.

ויותר מכך, היכולת לדחוס יותר ג'יגה-בייטים לכל פלטה מאפשרת לחברות לשמור על העובי הדקיק של הכוננים: כל שלוש החברות מציעות את כונני ה-1 טרה-בייט בעובי של 9.5 מ"מ בלבד ובמשקל של כ-110 גרם ועם צריכת אנרגיה זהה לכוננים שמציעים נפח נמוך יותר. מכיוון שכך, ניתן לשלבם בקלות גם במחשבים דקיקים במיוחד.