החשוד בהתעללות בהארכת מעצרו
החשוד בהתעללות בהארכת מעצרוצילום: פלאש 90

המרכז הישראלי לנפגעי כתות מדווח כי בעקבות הפרשה שזכתה לכינוי 'הכת מירושלים' שנחשפה בתקשורת בשבוע שעבר קיבל הגיעו לאנשיו בשלושת הימים האחרונים של השבוע שעבר למעלה מ 50 פניות של "אנשים השוהים במסגרות קהילתיות תודעתיות, רוחניות ודתיות המבקשים לשוחח באופן דיסקרטי עם גורם מקצועי מטעם המרכז".

לדבריהם חלק מהפונים הביעו חשש כי הם נמצאים בשלבי היקשרות לקהילות ושחששם הוא שמדובר בכת, ואילו חלק מהפונים הם הורים ובני משפחה (אחים, אחיות וקרובי משפחה) המבקשים לדווח על קרוב שלדעתם נתון בשליטת כת ישראלית וחלק מהפונים מבקש לדווח ולספק מידע קונקרטי על קהילות אשר לטענתם מדובר בכת.

רחל ליכטנשטיין, מנהלת המרכז, אומרת שהפעם מדובר בהתעוררות ציבורית גדולה יותר מתקופות שבהן נחשפו בתקשורת פרשות על כתות. "נושא הכתות בנוי על מודעות ציבורית, ככל שיש יותר מודעות לנושא בציבור, כך יש לאנשים יותר אומץ לפנות לקבל עזרה או ייעוץ מהמרכז. בסיפור הזה, הסיפור שנחשף באמצעותנו והובא לידיעת הרשויות אודות לאישה שאזרה אומץ והביאה לגילוי הפרשה, חלק מהפונים למרכז דיווחו על רצונם לברר האם החשד שלהם לגבי הקהילה בה הם פועלים היא בעלת מאפיינים של כת".

ליכטנשטיין מוסיפה לדבריה גם טיפ למי שמעוניין לזהות האם המקום בו הוא נמצא הוא בעל מאפיינים של כת, "אם אתם מרגישים שאם תעזבו את המדריך או הקהילה שלכם תאבדו את האפשרות להתקדם ולהמשיך בדרך וידע שהעניקו לכם, ידע השייך לאיש אחד בלבד, אל תהססו לפנות".

במרכז מציינים כי בשנה מתקבלות במרכז בין 350-500 פניות טלפונית של פונים המבקשים מידע, סיוע או דיווח הנוגע לכתות בישראל.