מייבאים כסף
מייבאים כסף

ועדת הכספים אישרה היום (רביעי) תקנות ניירות ערך, המחייבות תאגידים בשוק ההון בגילוי מיידי על כל מקרה של הגשת בקשה להסדר חוב לבית המשפט וכן גילוי מלא בדו"חות התקופתיים על חלוקת דיבידנדים, אופן חלוקתם, ממצאי בחינת הדירקטוריונים בנוגע למבחן הרווח ומבחן יכולת הפירעון של התאגידים.

ראש תחום חקיקה ברשות לניירות ערך, גיא דביר, ציין ש"הניסיון של השנים האחרונות מלמד, שקיימת חשיבות רבה בשיפור מבחן יכולת הפירעון ומבחן הרווח של התאגידים וכן בדיווח מיידי אודות בקשות לפשרה או להסדר חובות, שמבקשים לקדם בעלי התאגידים". "חשיבות הדיווח עולה במידה רבה אף יותר, בעת אשר מבקשים בעלי תאגידים לחלק דיבידנדים" סיכם. 

עפ"י התקנות, חלוקת דיבידנדים תיעשה תוך ציון יתרת הרווחים לפני ואחרי החלוקה וכן לאחר שדירקטוריון התאגיד פרסם את כושר עמידת התאגיד בשני המבחנים – רווח ויכולת פירעון. עוד יחויב הדירקטוריון לפרסם את אופי וטיב המידע שבחן בבואו לאשר את חלוקת הדיבידנדים וכן את תוצאות הבחינה שערך על השפעת החלוקה על מצבו הפיננסי של התאגיד ובכלל זה, מבנה ההון, רמת המינוף, מצב נזילותו ועמידתו בדרישות הפיננסיות ומגבלות המוטלות עליו בחוק. 

חברי ועדת הכספים, שבמהלך החודשים האחרונים, אישרו סידרה של תקנות וחוקים הנוגעים להגברת ההגנה על כספי הציבור המנוהלים בשוק ההון, אישרו פה אחד את התקנות.