דוד בדין
דוד בדיןיוני קמפינסקי

בעקבות הודאתו של איל ההון, דניאל אברהם, בהעברת כספים למימון עצרות האוהלים שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם העיתונאי והתחקירן, דוד בדין, שהכיר את אברהם בעבר, ובנוסף זוכר כמה מפעולותיו הפוליטיות מהעבר הלא רחוק.

בדין, העומד בראש סוכנות הידיעות 'מקור ישראלי' והמרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון, מזכיר שהמפגינים עצמם ציינו שלא ידוע להם על סכומי כסף שהועברו מאברהם אליהם, ולטעמו הסיבה לדבריהם פשוטה: אברהם אינו מעביר כספים באופן ישיר. הוא עושה זאת או דרך משרדו, המשרד לקידום השלום במזרח התיכון, או דרך ארגוני הקרן החדשה.

בדין הזכיר בדבריו את מעורבותו של אברהם בקידום תהליך אוסלו בשנת 92'-93'. בשנים אלו גוייס אברהם על ידי שמעון פרס לתהליך. קודם לכן עסק בהסברה ישראלית ואף כתב ספר יחד עם בדין עצמו, בנימין נתניהו ואישים נוספים.

"פרס כשר חוץ גייס אותו לתהליך אוסלו. הוא כתב את המזרח התיכון החדש ואברהם התבקש למממן פרויקטים פלשתיניים. הוא נתן את המטוס הפרטי שלו לטובת יאסר ערפאת שעשה בו שימוש שהכעיס את מערכת הביטחון כשהבריח מחבלים ואישים לא מורשים במטוס. בנוסף על פי החשד הוא הבריח גם סמים. מערכת הביטחון הייתה ביקורתית מאוד, אבל הוא צפצף".

מוסיף בדין ומספר כי מאז שמונה אבו מאזן ליו"ר הרש"פ מתנגד אברהם לכל מה שנראה בעיני כויתור פלשתיני טריטוריאלי, כדוגמת השארתן של התנחלויות במקומן. "הוא מחזק את אבו מאזן שלא יוותר בכלום", אומר בדין הרואה באברהם אדם קיצוני יותר מאבו מאזן בעמדותיו מול ממשלת ישראל.

עוד הוא מוסיף ומציין כי אברהם מממן מוסדות ישראליים ויהודיים לא מעטים ובכך יתכן שהוא בולם מטחי ביקורת כלפיו. בהקשר זה הוא מזכיר את הישיבה-יוניברסיטי ומוסדות אורתודוקסיים נוספים. לדברי בדין אברהם מצליח לחמוק באופן סידרתי וגורף משאלות עיתונאיות סביב השינוי בעמדותיו וסביב תמיכתו במוסדות תורניים ובמקביל תמיכה כה קיצונית במדינה פלשתינית.