הרב רונצקי במאהל
הרב רונצקי במאהלפורום "ציונות החברתית"

הרב הראשי הצבאי לשעבר, הרב אביחי רונצקי, הגיע אתמול (שני) למאהל המחאה בשדרות רוטשילד בהזמנת פורום "ציונות החברתית". הרב רונצקי קיים במקום רב שיח תחת הכותרת  "מדינה יהודית וצדק חברתי".



לדברי הפורום, לרב שיח הגיעו מאות אנשים מיושבי המאהל, דתיים וחילונים כאחד. בלטו מספר פעילי שמאל שבאו להקשיב ולשאול. הרב רונצקי הופתע מהרצון האמיתי של יושבי האוהלים לברר ולהיפגש עם תוכן חברתי יהודי, וללמוד על מושגים שקשורים לזהות החברה הישראלית והמדינה.



הרב רונצקי שמע מפי יושבי המאהלים טענות כנגד הממשלה ואמר "מי שרוצה להשפיע שיקח חלק בעשייה פוליטית". הוא גם קרא לכוחות צעירים, אידיאליסטים להשתלב בהנהגה הפוליטית. לדבריו "מדינה יהודית משמעותה צדק חברתי, ואי אפשר להפריד בין השניים".

הרב רונצקי התייחס גם להתרחקות הציבור הדתי ימני מהמחאה בטענה כי מובילים אותה גורמי שמאל ואמר: "המחאה החברית כבר הרבה יותר גדולה מיוזמיה. עם ישראל נמצא בבירור ובקריאה לשינוי חברתי אמיתי ואי אפשר לעסוק כל היום רק בחששות מהגורמים השונים. מי שרוצה להשפיע על השיח שיגיע, כמו המאהל הציוני חברתי".



לשאלה של אחת הצעירות הדתיות במקום היכן מנהיגי הציבור הדתי ענה הר רונצקי "אני לא יכול לענות בשם רבני הציבור הדתי לאומי, אבל עובדה אני כאן".



עדי ינון מיוזמי המאהל הציוני חברתי, קראה לעשרות המשתתפים בסוף השיחה המרגשת לבוא להשתתף בשיחות ובדיונים במאהל.



שני בנמן, פעילה חברתית במדרשת שדרות- עמותה למען הקהילה אמרה כי "השיח שנוצר במאהל הוא האלטנרטיבה הנכונה להמשך התהליך לאחר שיפורקו האוהלים והוא שיצור את הפתרון לשינוי חברתי קודם בעצמנו ומתוך כך גם בממשלה".

יו"ר תנועת רעננים, יוני שטבון, שהזמין את הרב רונצקי לשיחה אמר "על אף החששות האמיתיים, הציבור הלאומי והאמוני לא יכול לעמוד משותק בצד וחייב להשמיע את קולו בצורה ברורה ופעילה".