אסדת קידוח. אילוסטרציה
אסדת קידוח. אילוסטרציהפלאש 90

נקודת דליפה שנייה נמצאה מתחת לאסדת הקידוח "גנט אלפא" שבים הצפוני, כ-180 ק"מ מאברדין, עיר נמל בצפון מזרח סקוטלנד. חברת "של" כבר מתמודדת עם שחרור של כ-216 טונות נפט (כ-1,300 חביות נפט) מנקודת דליפה ראשונה שהתגלתה בשבוע שעבר.

החברה טוענת כי היא עובדת על דרכים להתמודדות עם מה שמכנים "דרך נוספת לדליפה מאסדת הקידוח". כמו כן, החברה מסרה כי סך הכול כמות הנפט הדולפת לים הולכת וקטנה.

מנהל טכני בחטיבה האירופאית של "של", גלן קיילי, אמר כי "מקור הדליפה נשאר זהה. הדרך הראשונית של הנפט לדלוף נחסמה, אך הנפט מצא דרך נוספת להגיע אל הים. מאז אנחנו מנסים למצוא את המקור לדליפה הקטנה. אנחנו נתקלים בבעיה טכנית משום שמדובר על תשתית מורכבת, ומשום שמיקום הדליפה הקטנה הוא באזור מוזר עם צמחיית ים מסביב, ולכן לקח לצוות המומחים כמה זמן עד למציאת מיקום הדליפה. אנחנו מאמינים כעת כי שארית הדליפה מגיעה מהחור הראשוני, ברגע שנאשר זאת סופית - נפעל בכל הכוח לעצירת הדליפה כולה. אין דליפה חדשה", הוא סיים והבהיר.

ביום שני בצהריים הודיעה חברת "של" על שליטה בדליפה. פקידי איכות הסביבה ימשיכו לנטר את האזור ולבדוק את כמויות הנפט הנשפכות לים.

דובר החברה מסר כי למרות ההשוואה לדליפת הנפט שהייתה במפרץ מקסיקו, אין חשש שנפט יגיע לחופים מאוכלסים אלא הנפט צפוי להיעלם באוקיינוס מסיבות טבעיות. הערכות עכשוויות מדברות על דליפה של כמה מאות טונות נפט שכבר נמצאים בים.

שדה הנפט בבעלות ESSO, אך בעלי המשנה של שדה הנפט היא חברת הנפט האמריקאית EXXON, ומנוהלת על ידי חברת "של".