18 אלף ש"ח לבן גביר

שוב ניצחון משפטי לפעיל הימין איתמר בן גביר מול משטרת ישראל, במסגרת הסכם פשרה קבע בית משפט השלום בירושלים כי המדינה תפצה את בן גביר ב-18 אלף שקל זאת לאחר ששוטר במשטרת ישראל בעט בו.

איתמר בן גביר שיחזר בראיון לערוץ 7 את השתלשלות הדברים, "ביום הראשון לגירוש מגוש קטיף שוטר סמוך להר הבית הפיל אותי לרצפה, תקף ובעט בי ובסוף הוגש נגדי כתב אישום בגין תקיפת שוטר, מסתבר שאין גבול לחוצפה של המשטרה".

"בתחילת המשפט הגיעו צילומים ממצלמות 'מבט 2,000' המראות את כל המתרחש בעיר העתיקה", ציין בן גביר, "השופט מינץ ראה בבירור כיצד השוטר בועט בי כאשר אני שכוב על הרצפה מבלי לעשות כלום, השופט מתח ביקורת על המשטרה ובצורה מאוד ברורה אמר שאם הכתב אישום לא יסגר יהיה פסק דין שלא יהיה טוב למשטרה, בסופו של דבר בוטל כתב האישום, השוטר נשפט לדין משמעתי ופוטר מן המשטרה ואף הוטל עליו עונש נזיפה חמורה וקנס כספי בסך 500 שקל".

בן גביר סיפר על התביעה האזרחית שהגיש, "למרות זאת לא ויתרתי ובמקביל להליך הפלילי הגשתי תביעה אזרחית נגד השוטר והמשטרה ואכן הגעתי לפשרה שבמהלכה ישלמו לי הפרקליטות בגין אותם 3 בעיטות 18 אלף שקל".

בן גביר מאמין בבית המשפט וקורא לאנשים שנפגעו משוטרים לתבוע את משטרת שיראל, "אני מאמין שכל תביעה כזאת מרתיעה ובמשך השנים אני שם לב לכך שגם במשטרה מבינים שיש דין ויש דיין והם משלמים על הפשעים שלהם, אסור להרפות צריך לתבוע רק כך הם מבינים".