מרקוס "נוצ'" פרסון
מרקוס "נוצ'" פרסוןתמונה חופשית
קרבות משפטיים בין חברות מתנהלים תמיד. בעולם שבו עורך דין אינו מקצוע מועדף דווקא על אמהות יהודיות, גדודים שלמים של בעלי המקצוע המבוקש עובדים יומם ולילה כדי להשיג תוצאה שמעיניים צרכניות מתבטאת בפחות יצירתיות והרבה יותר מקומות עבודה לבוגרי מכללות למשפט.



קרב אחד כזה החל לאחרונה בין שתי חברות משחקים: Bethesda, מפתחת משחקים אמריקאית, תבעה את המתחרה השוודית Mojang. הסיבה: החברה בת השנתיים, שהמוצר היחיד שלה עד כה היה משחק הרשת הפופולארי Minecraft, מפתחת משחק חדש תחת השם Scrolls, מה שלטענת האמריקאים מטעה את הציבור לחשוב שמדובר במשחק מסדרת The Elder Scrolls בת ה-16 שלהם.



אך למרקוס "נוֹצ'" פֶּרסון, מייסד מוג'אנג, עלה רעיון אחר ליישוב הסכסוך: שלשום הוא הציע בבלוג שלו כי במקום משפט ארוך, מייגע ויקר לשתי החברות, תערוכנה החברות דו-קרב קבוצתי במשחק הרשת הוותיק Quake 3: Arena. כל אחת מהחברות תבחר את שלושת השחקנים הטובים ביותר שלה, שייבחרו יחד שלב במשחק. שני השלבים ישוחקו בסדר אקראי, ומי שהתוצאה המצטברת שלו תהיה הטובה ביותר ינצח: "אם אנחנו ננצח - אתם מבטלים את התביעה. אם אתם מנצחים - נשנה את שם המשחק למשהוא שלא תהיה לכם איתו בעיה. כמובן שבלי שום קשר, תמיד נוכל להוסיף למשחק שורת הבהרה בנוסח 'המשחק אינו קשור לסדרת The Elder Scrolls' אם תרצו".



בת'סדה טרם השיבה להצעה המעניינת, אך גיימרים וכתבים ברחבי העולם כבר סוגדים לנוצ' על הפתרון היצירתי והזול.