80 ילדים בעלי צרכים מיוחדים, בהם ילדים הסובלים מתסמונת דאון, אוטיזם, C.P השתתפו בנופשון ייחודי של עמותת "עזר מציון" במכללת חמדת הדרום.

הנופשון תוכנן להמשך כעשרה ימים, אך אמש, בשל המצב הביטחוני, הוחלט לקצר את הנופשון, והילדים הוחזרו הבוקר לביתם.



במהלך הנופשון הילדים, שהגיעו מכל רחבי הארץ למכללה השוכנת בישובי עוטף עזה, נהנו מפעילויות מגוונות ובתוכן פעילויות במשחקיה בשדרות, אתרי בילוי שונים, תראפיה בבעלי חיים, הפנינג מתנפחים ועוד.

זו הפעם הראשונה בה התקיים נופשון מהסוג הזה בדרום. עד כה לא נמצאו מתקנים מתאימים לצרכים, והפעם, אלא שהשנה התגייבה הנהלת מכללת "חמדת הדרום" והעמידה את כל מתקני המכללה לטובת הילדים, מה שאיפשר להוציא את הנופשון לפועל. 



כך, למשך כשבוע וחצי, הפכה המכללה לנופשון לילדים: כל החדרים והאולמות  הוסבו לטובת הנופשון המיוחד  ו"התחפשו"  למתחמי הפעלה ומשחק, כל חדר לסוג פעילות המתאימה לילדים הספציפיים: חדר מוזיקה, חדר וידאו, חדר אומנות, חדר טרמפולינות ובריכות כדורים, משחקיות, מרפאה ועוד.



ברחבי המכללה נפרסו רשתות צל וערסלים נתלו על העצים, 40 זוגות אופניים נשכרו לצורך הנופשון  ואפילו הודפסה לכל ילד חולצה שהוענקה לו כמתנה עם תמונה שלו מודפסת עליה.



כהכנה לנופש גייסה "עזר מציון" מטפלות מקצועיות לסייע לנופשים המיוחדים והן ליוו אותם 24 שעות ביממה. לקראת הנופש, התקיימו מפגשים מקדימים בין המטפלות לילדים ולהוריהם. המפגשים הללו תרמו ליצירת קשרים יציבים בין המטפלות לילדים ולמשפחותיהם.



נפתלי קובר, מנהל סניף "עזר מציון" בנתיבות, אומר כי העמותה נטלה לעצמה כמשימה מיוחדת את הנופש לילדים המיוחדים בתוך שלל פעילויותיה. "הילדים היו מלאי התרגשות מהבילוי יוצא הדופן שניתן להם. המטרה הייתה לאפשר לילדים ליהנות מפעילויות של ילדים רגילים באווירה של נופש ויציאה מהשגרה, תוך שמירה על היציבות שלה הם זקוקים." והוסיף כי "ראש מכללת חמדת הדרום, ד"ר אבי לוי, גם הורה להכשיר את המכללה כדי להתאים אותה לילדים המיוחדים ולאפשר נגישות לכל המבנים והמתקנים. מובן מאליו כי הפעילויות הותאמו  לילדים. המטפלות מסורות ורגישות לצורכיהם המיוחדים וממלאות משימה חברתית- ערכית. נוצרו כאן חברויות אמת, קשרים מרגשים".



בסוף כל יום גדוש פעילות, עמותת "עזר מציון" ומארגני הנופשון, הקדישו את הערבים למטפלות, ובכל ערב נהנו המטפלות מפעילויות שונות.



הרב חנניה צ'ולק, יו"ר עמותת "עזר מציון", שביקר במקום הביע את התרגשותו הגדולה  מהפעילות העניפה המיוחדת והמרשימה. וכן מהתרומה ומהמסירות הנפלאה של הנהנלה וצוות עובדי המכללה להצלחת הנופשון.



אחד מרגעי השיא של הנופשון היה המפגש המרגש בין הילדים לבני משפחותיהם כאשר ברקע נשמעו המנוני הנופשון, הילדים עברו בעליצות בין המתקנים המתנפחים, דוכני האוכל, בובות הענק, חיות ליטוף ועוד.



בעמותת "עזר מציון" ציינו בהערכה את מכללת חמדת הדרום על הנכונות להעמיד את מבנה המכללה ואת כל מתקניה לילדים המיוחדים, בלי כל תמורה, ואת ההתגייסות של אנשי המכללה לשרת את הילדים, בתוך גופים רבים אחרים שתרמו אמצעים וציוד למען הנופשון.



ד"ר לוי, שנרתם והעמיד את כל המכללה ומתקניה לטובת הנופש התייחס לתאריך המיוחד והטעון בו בחר לקיים את המעשה החברתי הזה: השבוע בו צויינו שש שנים לגירוש, בהיותו מותיקי גוש קטיף, שגורש מביתו בנוה דקלים, "דווקא בשבוע הזה, שש שנים לעקירה מגוש קטיף ומארבעת הישובים בצפון השומרון, המעשה הטוב ביותר שלי כראש מכללה וכתושב שגורש מגוש קטיף, הוא לייצר חיבור וחסד בעם ישראל, זה לא מקרי שהנופשון מתקיים אצלנו דווקא בשבוע הזה. אני כמגורש רואה את ההתגייסות של כולם כדבר נעלה וכתשובה נכונה לרוח הנוראית של מחוללי הגירוש".