52 משפחות מארה"ב מתוך 60 משפחות שמבקשות לעשות עלייה לישראל, מעכבות עלייתן לאחר שהתברר להם שבישוב אפרת, אליו ייעדו את הגעתן אין בתים פנויים. המשפחות מבקשות להגיע דווקא לישוב אפרת מאחר ומדובר באוכלוסיה מקומית שחלקה הגדול דוברת אנגלית.

השבוע הגיעו 8 המשפחות הראשונות לאחר שבמהלך השנה האחרונה הצליחו לרכוש בתים בישוב. לקשיי העלייה נוספה מצוקה חדשה, בעיית דיור. ביום שלישי האחרון 16.8 נחתה בישראל קבוצה המונה מאות משפחות מארה"ב שהחליטו לעשות עליה. מתוך הקבוצה, 8 משפחות בלבד, יעברו להתגורר בישוב אפרת שבגוש עציון. אלא שלצד משפחות אלה, 52 משפחות אחרות שביקשו לעלות לישראל ולהתגורר בעיר אפרת, נשארו בארה"ב מאחר ולא הצליחו לאתר בתים פנויים באפרת.

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, אמר כי על אף המאמצים לעזור למשפחות, קיים קושי במציאת דירות למכירה או להשכרה עבורם. כתוצאה מכך לא עלו המשפחות לארץ ונשארו להתגורר בחו"ל. יש לציין שגם 8 המשפחות שהגיעו לאפרת רכשו את בתיהם במחירים גבוהים ולמעשה דחקו אל מחוץ לישוב את המשפחות שהתגוררו בהן, "כיום, באפרת יש שטחים שמוכשרים לבנייה, רק חסר את אישור הממשלה לבנות. במשך עשר השנים האחרונות לא שווק מגרש אחד לבניה באפרת. על אף כי אוכלוסיית העיר גדלה אבל אפרת נשארת במידותיה הפיזיות. תחלופת המשפחות היחידה בישוב היא שמשפחה יוצאת ומשפחה נכנסת. וכך נוצר מצב שמשפחות עולות משלמות למעלה משלוש מיליון שקלים לבית ביהודה ושומרון".

"השמחה שלנו על שמונה המשפחות שעלו והשתקעו באפרת היא רבה, אולם אי אפשר להתעלם מ-52 משפחות שמצוקת הדיור מנעה עלייתם. משפחות שהיו מוכנות להשאיר בארץ מולדתם את משפחתם, את עבודתם, את ילדותם ושורשיהם לנחות בארץ זרה ולעבור למקום שלפחות במבטא של תושבי המקום יזכיר להם את הבית."