כמעט לבד מול כולם. בן ארי
כמעט לבד מול כולם. בן אריפלאש 90

מאות יהודים וערבים תושבי חריש והאזור הפגינו נגד הכוונה לבנות שכונות לחרדים באזור, "לא להביא את החרדים אלינו", נשאו המפגינים שלטים.

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי תקף הערב בחריפות את הפגנת השמאל בואדי ערה, "ההפגנה הערב היא התגלמות הצביעות, הגזענות והכיעור. אם במקום המילה חרדים היו מחליפים את המילה בשלטים וכותבים ערבים, קשה שלא לנחש שאותם אנשי שמאל נאורים היו דורשים לעצור את מארגני ההפגנה בטענות של גזענות".

בן ארי אמר כי מוזר שדווקא אלה המטיפים  לדו קיום וקבלת האחר לא מוכנים לקבל שכנים החרדים, "יצא המרצע מן השק, אותם אנשי שמאל הם לא באמת ליבראלים ונאורים אלא אנשים חשוכים המבקשים לקרוע את החברה בישראל ולפלג את העם ומאידך גיסא משתפים פעולה עם אויבי ישראל. קשה לי להבין מדוע הם מתנגדים להיות שכנים של אדם חרדי המתנדב לדוגמא לזק"א ולעומת זאת מוכנים לקבל שכן מהתנועה האיסלאמית המבקש להשמיד את ישראל. זוהי התגלמות הצביעות".

על פי התוכנית של משרד השיכון בתוך 10 שנים צפויות להיבנות באזור כ- 27,000 יחידות דיור. בעתיד הרחוק מתכנן שר השיכון אטיאס להגדיל את העיר ל-150 אלף תושבים. אטיאס הגדיר בעבר את ההתיישבות החרדית בחריש כ"משימה לאומית" על רקע הבנייה הערבית באזור.

היישוב חריש נמצא בסמוך לקצה הצפוני של כביש 6 ומזרחית לחדרה, כיום הוא מונה כ-300 יחידות דיור וכ-6,000 תושבים