בקבוק לתינוק
בקבוק לתינוקפלאש 90

הממשלה אישרה את הצעת שר התמ"ת שלום שמחון והאריכה את תוקפה של החלטת הממשלה המעניקה תעריפים מסובסדים מוגדלים לתושבי עוטף עזה, להחזקת ילדים במעונות היום והמשפחתונים המפוקחים ע"י משרד התמ"ת.

ההחלטה שאושרה האריכה את תוקפה של החלטה קודמת שעתידה לפוג בסוף חודש אוגוסט.

שר התמ"ת שמחון הסביר בהצעת ההחלטה, כי "המצב הביטחוני הבלתי יציב המתמשך, השורר מזה שנים  ביישובי עוטף עזה ושדרות מפריע לקיומם של חיי עבודה תקינים ומשפיע בהכרח על המשך השתתפותן של נשים במקומות העבודה השונים".

"על מנת לאפשר המשך פעילות סדירה של המשק ושיפור יכולת ההתמודדות של המשפחות בנטל הנובע מן המצב הביטחוני המתמשך, מוצע במסגרת החלטת ממשלה סיוע שיקל ולו במעט על ההוצאות ההכרחיות, לצורך המשך שגרת חיי העבודה  של תושבים אלו", הוסיף שמחון.

מטרת ההצעה להמשיך לעודד  אמהות  להשתלב בשוק העבודה או בלימודים לקראת יציאה לעבודה, ולתרום לחיזוק הכלכלה המשפחתית, להמשיך להגדיל  כדאיות היציאה לעבודה של אמהות המתגוררות  בישובים אלה, ולהמשיך בצמצום הפערים התעסוקתיים והכלכליים בין המרכז לפריפריה.

על פי החלטת הממשלה תושבי יישובי עוטף עזה ושדרות ימשיכו להנות מדרגת הסבסוד הגבוהה ביותר – דרגה 3. העלות התקציבית הכוללת היא של 4.1 מליון ₪ בשנים 2011-2012. על פי התכנית יקלטו במעונות בעוטף עזה  1725 ילדים.

בנוסף אישרה הממשלה הארכת תוקף של הצעות החלטה דומות הנוגעות לסיוע בהחזקת ילדים במעונות בקו העימות בצפון ועבור מפוני ההתנתקות.