שישה ימים לפני "צעדת המיליון", החליט ראש עיריית אשקלון, בני וקנין, להורות על פירוק מאהל המחאה. כך טוענים מארגני מחאת האוהלים בעיר.

על פי ההודעה עולה כי בשעות הצהרים (ראשון) נלקחו מהמקום תאי השירותים ששימשו את משתתפי המאהל, כמו כן פורקו גדרות הבטיחות. זאת לאחר שבשבוע שעבר נותק זרם החשמל שסיפק חשמל למאהל, בהוראת מנהל אגף שפ"ע בעיריית אשקלון.

עוד טוענים המארגנים כי לפני מספר שעות התייצבו פקחים מטעם העירייה ואיימו על מארגני המחאה באשקלון כי אם לא יפרקו ויפנו את המאהל, הם יקבלו דו"חות וקנסות כספיים, "ראש העיר בני וקנין, ידע בתחילת הדרך לבוא ולומר שהוא תומך במאבק ותלה שלטים ליד המאהל ובו כתב כי העירייה תומכת במאבק. אך לצערנו, לאחר שהתבקש שלא לנאום בעצרות המחאה על פי בקשת הקהל, התגלה הפרצוף האמיתי שלו והוא החל להציק למאהל ולפגוע בו".

"חבל שדווקא בעיר כמו אשקלון שהצלחת המחאה יכולה רק להיטיב עמה נעשים מעשים שכאלו. אנחנו קוראים לראש העיר ומהפקידים שלו לחזור בהם מהחלטות כאלו שישיגו רק מטרות הפוכות ממטרות המחאה", אמרו המארגנים, "חבל שצעדים ביריוניים אלו נעשים בעיקר כאשר בדקות אלו ממש מגיעה 'צעדת הנגב' אל מאהל אשקלון על מנת ללון בו הלילה, בדרכם למעונו של ראש הממשלה בירושלים, יחד עם העיתונאי איתי אנגל שיקרין במקום את סרטו 'כיכר תחריר'".