מסעדה. אילוסטרציה
מסעדה. אילוסטרציהפלאש 90

בלאומי קארד מבטיחים "לפנק, לפנק" ואפילו מוסיפים עוד "לפנק" אחד, שיהיה, אבל מסתבר שלא את כולם מפנקים שם. במהלך חודש אוגוסט העומד לפני סיומו העניקה החברה ללקוחותיה שי בדמות ארוחה זוגית בשווי של מאה שקלים, ואף הציעה ללקוחות לא פחות מעשר מסעדות ברחבי הארץ למימוש השי. עד כאן הכול טוב יפה ואפילו נחמד. הבעיה היא שמתוך עשר המסעדות רק אחת מהן כשרה. כך מתברר מעיון בעמוד המסעדות שפרסמה החברה באתר האינטרנט שלה.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם משה (שמו המלא שמור במערכת הערוץ), לקוח מאוכזב שחש שהפגיעה בציבור הדתי, ולא רק בו נמשכת הרבה מעבר לשי הלא כשר של לאומי קארד.

"לא סופרים את הלקוחות הדתיים ממטר", הוא אומר וקובע שאין מדובר בבעיה אישית שלו אלא בבעיה לאומית. "אנחנו נמצאים במדינת ישראל ולא בחוץ לארץ, והייתי מצפה שמוסד כמו בנק לאומי שהוא מוסד ציבורי יתייחס גם לעניין הלאומי ביותר רצינות וייתן כבוד לדת שלנו".

משה מרחיב את דבריו ומזכיר דוגמאות נוספות להתעלמות הפרהסיה הישראלית מהציבור הדתי. בהקשר זה הוא מזכיר את מחאת האוהלים וההפגנות שמתקיימות "מיד בצאת השבת, וחמש דקות אחר כך שואלים איפה הדתיים..." עוד הוא מזכיר את סוגיית ליגת הכדורגל שרובה מתנהלת בשבת ובכך נמנעת מהציבור הדתי גם הצפייה וגם ההשתתפות במשחקים.

מחברת לאומי קארד נמסר בתגובה לדברים כי "חברת לאומי קארד מציעה מדי חודש בחודשו מגוון הטבות במבחר מסעדות. במסגרת הטבה מדוברת  זו הוצעה החודש מסעדה כשרה אחת. מדי חודש בחודשו לאומי קארד דואגת, במסגרת ההטבות הניתנות ללקוחותיה, לשילוב מגוון מסעדות הכוללות אף מבחר מסעדות כשרות כפי שנעשה בחודשים קודמים. בנוסף, מחזיקי כרטיס יש מבית לאומי קארד זוכים אף הם מדי חודש להטבות שונות במגוון בתי עסק ומסעדות כשרות. עם זאת, נשתדל לתת יותר תשומת לב לנושא זה בעתיד".