משפחה שעברה לבאר שבע
משפחה שעברה לבאר שבע

כ-65 משפחות ישתלבו בשנה הקרובה בגרעינים התורניים של אופקים, אשדוד, אשקלון, דימונה, ירוחם, מצפה רמון, אילת,  נתיבות, קריית מלאכי, קריית גת, באר שבע, ושדרות אשר פועלים בחסות ארגון "קרן קהילות". למרות ההסלמה באזור, עברו כבר השבוע עשרות משפחות לגרעינים השונים על מנת להשתלב בקהילות השונות ולתרום לאוכלוסייה המקומית.

משפחתו של רפאל וסרטיל, הינה אחת המשפחות החדשות שהגיעו השבוע לעיר באר שבע, "תמיד רצינו להיות שותפים לעשיית הגרעינים תורניים, לכן חיפשנו והתעניינו בגרעינים שונים. בבאר שבע מצאנו שילוב מיוחד במינו של לימוד ועשייה ציבורית, חינוכית וקהילתית רחבה", אומר רפאל ומדגיש כי המצב הביטחוני לא היווה מכשול למעבר, "ידענו שהמצב הביטחוני כאן מורכב. ברור כי מבפנים הדברים יותר מוחשיים וקשים, אך אנו מאמינים כי חזית של עשייה זה גם חינוך וקהילה אך גם תמיכה ושותפות בעת משבר, במיוחד כאשר מדובר במצב הביטחוני".

רפאל וסרטיל אף מדגיש כי אין לו חדר מוגן אך ניתן לראות בזה נקודה חיובית: "מהווה הזדמנות לפגוש את כל השכנים בחדר המדרגות".

שמעיה ברקוביץ' מנכ"ל גרעין בית מוריה בבאר שבע אמר כי "המשפחות החדשות מצטרפות לעשרות רבות של משפחות שהגיעו לבאר שבע כחלק מפעילות הגרעין התורני בית מוריה הפועל מזה כ - 18 שנה בעיר. גם משפחות אלו ישתלבו בפרויקטים חינוכיים וקהילתיים מגוונים המסייעים לכלל תושבי העיר".

שי תובל, מנכ"ל קרן קהילות- ארגון הגג אשר מלווה את הגרעין בבאר שבע וכן כ-40 קהילות נוספות ברחבי הארץ מוסר כי המשפחות החדשות שעוברות בימים אלו לגרעינים בדרום מגיעות מכל הארץ וניתן לראות משפחות מעלי, אריאל, חיפה, ירושלים, רעננה, תל אביב, אילת, מרכז שפירא ועוד.

"משפחות אלו בחרו לעבור לפריפריה על מנת להשתלב בקהילות השונות ולתרום לחוסן הלאומי של מדינת ישראל במיוחד בימים אלו", מדגיש תובל.

כ-14 משפחות ישתלבו בגרעין התורני בשדרות, 7 באופקים, 3 באשדוד, 3 בנתיבות, 3 באשקלון,  10 בדימונה, 6 בירוחם, 6 במצפה רמון,  6 בבאר שבע, 4 בקריית מלאכי ו-3 בקריית גת.