חלב
חלבפלאש 90

המפקח על המחירים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, אורי צוק בר, הפיץ הבהרה למחלבות ורשתות השיווק בעניין מחיר חלב ניגר בכשרויות מיוחדות, וזאת לאחר שלאחרונה התקבלו פניות במשרד החקלאות ובמשרד התמ"ת על כך שבמרכולים ובחנויות שונות נהוג לגבות תוספת של עשרות אגורות עבור מוצרי חלב שבפיקוח, הנושאים תו כשרות מהודרת או מיוחדת.  

צוק בר כותב במכתבו למחלבות ורשתות השיווק כי "המחירים הקבועים בצו הפיקוח על מחירים ושירותים חלים על כל סוגי המוצרים, בכל סוגי הכשרויות", וזאת למען הסר ספק ולהבהיר באופן ברור כי הוראות החוק הקובע מחירי מקסימום בפיקוח למספר מוצרי חלב אינם מתירים גביית מחיר מעבר גם כאשר המדובר בכשרות מהודרת. צוק בר מבהיר במכתבו כי מוצרי חלב בכשרויות מהודרות או מיוחדות אינם מהווים חריג לחוק או נחשבים למוצר שאינו "רגיל", שמשמעו מוצר חלב ללא תוספות מזון או תזונה (כגון העשרת ויטמינים, חומרי טעם מיוחדים, תוספי ירק וכו').

משרד החקלאות ופיתוח הכפר מקיים פיקוח מחירים על מספר מוצרי חלב וביצים בסיסיים, ובהם חלב 1% ו- 3% בשקיות ובקרטון, אשל 4.5%, גיל 3%, חמאה רגילה באריזת 100 גרם, שמנת חמוצה רגילה 15%,  וגבינה קשה עמק חצי שמנה וגלבוע חצי שמנה בגוש (חריץ).  נהלי וסדרי האכיפה בתחום הפיקוח על מוצרי המזון נקבעים על ידי משרד החקלאות, אך האכיפה בשטח בפועל מתבצעת על ידי פקחי משרד התמ"ת בהתאם לחוק פיקוח על מחירים ושירותים.

שרת החקלאות אורית נוקד, "תנאי בסיסי לצרכנות הוגנת היא העלאת נושא השקיפות והבהירות, ולכן אין סיבה שצרכנים ישלמו יותר מכפי שקבע המחוקק. הדבר מקבל משנה תוקף כאשר רבים מהצרכנים כלל אינם מודעים לעובדה שהם משלמים יותר עבור הכשרות המהודרת. מדובר בנוהג פסול ואנו נחושים להפסיק אותו".